Gå til innhold

BMW-biler dreper flest

Ranger emnet

Ascona-B-Power

Anbefalte innlegg

Testen din er jo av en stasjonsvogn med automatgir.

Om det så er stasjonsvogn med automatgir så bruker ikke forskjellen være så stor som dette. Ihvertfall ikke på andre bilmerker. Men nok om det. Vi kommer ingen vei med denne diskusjonen. Så dette er mist siste innlegg på denne tråden.

PS! Forøvrig synes jeg BMW er bra å kjøre komfortmessig, så jeg er ikke helt imot bilen. :-)

- Skoda diesel 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Beste tråden jeg har sett.

Bare til info, når jeg hadde 525'en ( ja tung bil ) kjørte jeg mot en T5 på rett strekke, T5'en måtte takke for seg til slutt gitt.

[o] '09 BMW E60 520D

[x] '00 BMW E46 320i Touring
[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant
[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt
[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt
[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok fjompen bak rattet som dreper og ikke bilen i seg selv. Har nå kjørt BMW i over 2 år uten å være i grøfta. Derimot hadde jeg engang en Carina 2 som jeg hadde i ca 3 timer før jeg plantet den inn i skogen i altfor høy fart... var ikke noe galt med bilen var bare jeg som ikke var flink nok.. Dessuten er det jo et hav av BMW i Norge og det er en meget populær ungdomsbil, så er ikke rart at BMW kommer høyt opp på lista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Du er 16 år... hvor mye BMW har du prøvd? Og E21? Den er jo veteran snart. Ikke rart du ble misfornøyd?

prøvd bmw 3-4 ganger.. liker det ikke.. ser jo holdbarheten på en bmw i bilcross.. kontra alt annet. toppene går jo til hælvette hele tia, driv aksler som ikke tåler stort, kaross som ikke tåler stort.. huff. mulig det, den e21'n sugde hvertfall

og hva er greia med haha 16 år? OT så send en pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Dr_S! Hvordan du kan si at en bil er dårlig fordi den ikke er konstruert for bilcross skjønner jeg virkelig ikke.. Altså, et hus er ikke dårlig fordi en orkan tar det med seg..

For å gå tilbake til Volvo T5 diskusjonen har jeg bladd frem litt tall;

2000 BMW 330i - 231hk ved 5900 O/min og 300Nm ved 3500 O/min. 0-100km/t gjøres unna på 6,5 sekunder og toppfarten står til 249km/t.

1999 BMW 328i - 193hk ved 5500 O/min og 280Nm ved 3500 O/min. 0-100km/t gjøres unna på 6,6 sekunder og toppfarten står til 240km/t.

1998 Volvo S80 T5* - 225hk ved 5500 O/min og 310Nm ved 2900 O/min. 0-100km/t gjøres unna på 7,5 sekunder og toppfarten står til 245Km/t.

2000 Volvo S60 T5* - 250hk ved 5200 O/min og 330Nm ved 2400 O/min. 0-100km/t gjøres unna på 6,8 sekunder og toppfarten står til 250km/t.

Selv med turbo og flere hestekrefter er altså ingen av Volvoene raskere fra 0-100km/t. Det de derimot har til felles er at det er svært jevnt på toppfarten og at de må opp på høyt turtall for å få maks antall hestekrefter.

2002 Volvo V70 R* - 300hk ved 5250 O/min og 400Nm ved 1950 O/min. 0-100km/t gjøres unna på 5,9 sekunder og toppfarten står til 250km/t.

2003 BMW 545i - 333hk ved 6100 O/min og 450Nm ved 3600 O/min. 0-100km/t gjøres unna på 5,8 sekunder og toppfarten står til 250km/t.

2003 BMW 530i for eksempel har "bare" 231hk ved 5900 O/min og 300Nm ved 3500 O/min. 0-100km/t på denne gjøres på 6,9 sekunder, altså 1 sekund tregere enn V70 R, til tross for at denne bilen har 69hk og 100Nm mindre, samtidig som den er selvpustende. Toppfarten er lik som V70 R, 250km/t..

*Turbobil

Nei, jeg har ingen hat mot Volvo. De bilene jeg faktisk har hatt flest av er nettopp Volvo og BMW. For kanskje 10 år siden var jeg rent Volvo-menneske, men er nå BMW menneske. Det er jo ikke til å stikke under en stol at BMW'n er 100 ganger bedre å kjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fan er det dere ser i bmwene?

hvorfor akkurat det merket?

hørte fra onkel at det var dyrt å forsikre og i tilegg har dyre deler i tilegg så betaler du endel bare pga det heter bmw.

so hva er det som er positivt med bmw som man ikke kan si er positivt med f.eks Nissan ?

Jeg er ny, men alle må vel begynne et sted. Litt sent ute men det har jeg alltid vært. Annet en på skolebenken men der sov jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider