GoDevil Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Hei,noen som har prøvd denne? http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=WND%2D6500%2D1&N=700+308754+115&autoview=sku Hvordan tror denne vil funke på en trimmet 305cid?(bare le,men den går faktisk bra) Må hvertfall ha større forgasser(har edelbrock 600 nå) da de anbefaller min 700. Bilen er en 86 camaro så et nytt panser må nok til-med 3" scoop,men ellers? Noen inspill-blei sugen på kompresor hvining:driving BTE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Andre stempler (mindre kompresjon/smidd), "boostfriendly" kam, topper som fløder bedre, sterkere bunndel (råder, smidd veiv) KAN være noe av det som trengs på en blower motor, alt etter som. Påkoste så mye tid og spenn på en 305? naah jeg ville ikke ha gjort det, finnes MASSE rått å få kjøpt ferdig om dagen. :) Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GoDevil Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Ingen som har noe erfaring med slike? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Andre stempler (mindre kompresjon/smidd), "boostfriendly" kam, topper som fløder bedre, sterkere bunndel (råder, smidd veiv) KAN være noe av det som trengs på en blower motor, alt etter som. Påkoste så mye tid og spenn på en 305? naah jeg ville ikke ha gjort det, finnes MASSE rått å få kjøpt ferdig om dagen. :) er det noe must med smidde stempler når en kjører presse? en kamerat av meg kjører 350 motor med 6-71 eller 8-71 presse. og stemplene i den motoren er IKKE smidde, sier ikke det er beste løsning (motor ble bygget for 10 år siden) men det funker. hvor lenge..tja si det :D Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 er det noe must med smidde stempler når en kjører presse?en kamerat av meg kjører 350 motor med 6-71 eller 8-71 presse. og stemplene i den motoren er IKKE smidde, sier ikke det er beste løsning (motor ble bygget for 10 år siden) men det funker. hvor lenge..tja si det :D Les: KAN, alt etter som hvor heftig det skal bygges selvsagt. La oss si det er 10,5 comp i motoren, dette er vel mye hvis du skal kjøre med blower, hvorfor da ikke hive i smiddstempler med det samme du skal bytte? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holden Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 er det noe must med smidde stempler når en kjører presse?en kamerat av meg kjører 350 motor med 6-71 eller 8-71 presse. og stemplene i den motoren er IKKE smidde, sier ikke det er beste løsning (motor ble bygget for 10 år siden) men det funker. hvor lenge..tja si det :D Hovedgrunnen er vel at de støpte stemplene kan risikere å bli skadet ved detonasjon. De smidde er mer motstandsdyktige mot dette. Det går selvsagt an å bruke støpte stempler, men du må kjøre med lavere ladetrykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
33Ford Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Hei,noen som har prøvd denne?http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=WND%2D6500%2D1&N=700+308754+115&autoview=sku Hvordan tror denne vil funke på en trimmet 305cid?(bare le,men den går faktisk bra) Må hvertfall ha større forgasser(har edelbrock 600 nå) da de anbefaller min 700. Bilen er en 86 camaro så et nytt panser må nok til-med 3" scoop,men ellers? Noen inspill-blei sugen på kompresor hvining:driving BTE Hei Jeg har en tisvarende kompressor (B&M), på en Ford 302. Den fugerer bra, ca 5 psi ladetrykk, kan høyes med mindre reimhjul, avhengig av kompresjonsforhold og andre triks som metanol/vann innsprøytning, racefuel, og tenningstidspunkt. Du sier at 305'n din går bra, da har du kanskje for høyt kompresjonsforhold. Med støpjernstopper bør du nok holde motor noe under 9:1 i komr.-forh. med vanlig bensin, og 5-7? psi. Siter Dragracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Les: KAN, alt etter som hvor heftig det skal bygges selvsagt.La oss si det er 10,5 comp i motoren, dette er vel mye hvis du skal kjøre med blower, hvorfor da ikke hive i smiddstempler med det samme du skal bytte? ok, beklager oversåg at det sto KAN uthevet med store bokstaver der hehe.. sier ikka at støpejernstempler er det lureste, men det funker om en kjører med riktig kompresjon og trykk på blowern. men om han karen her skal koste på litt kr i 305en, ville eg gått for smidd innmat absolutt! men om det er en "budget racer" funker det sikkert ok med vanlige stempler og selvfølgelig rett komp Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Hvis det er hvinelyden du er ute etter så kan du jo bare motere en 1000kr's geardrive istedenfor registerkjede... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 ok, beklager oversåg at det sto KAN uthevet med store bokstaver der hehe.. sier ikka at støpejernstempler er det lureste,men det funker om en kjører med riktig kompresjon og trykk på blowern. men om han karen her skal koste på litt kr i 305en, ville eg gått for smidd innmat absolutt! men om det er en "budget racer" funker det sikkert ok med vanlige stempler og selvfølgelig rett komp Støpejernstempler? :w00t støpt aluminium ihvertfall. Uansett, min personlige mening er at en smidd innmat, samt en blower koster penger, hvorfor da ikke kjøpe en ferdig motor? jeg tviler på at å trimme opp en 305 med kompressor er mest bang for the buck! :) Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Hei,noen som har prøvd denne?http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=WND%2D6500%2D1&N=700+308754+115&autoview=sku Hvordan tror denne vil funke på en trimmet 305cid?(bare le,men den går faktisk bra) Må hvertfall ha større forgasser(har edelbrock 600 nå) da de anbefaller min 700. Bilen er en 86 camaro så et nytt panser må nok til-med 3" scoop,men ellers? Noen inspill-blei sugen på kompresor hvining:driving BTE du spørr om den vil funke på en trimmet 305. hvilke stempler står i den nå? hva er kompresjonsforholdet? om du har noen lunde rett kompresjon, og noen lunde ok innmat, så er det bare å peise på med kompressor :) Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Disse leverer jo ikke så voldsomt mye boost så selv en relativt orginal motor kan nok overleve, ihvertfall en stund. Dys den godt opp på sekundærene og snill tenningskurve hjelper på. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GoDevil Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Motoren er en 305 LG4 med orginale stempler,men World Products S/R topper-annen kam og innsug ++ Skal vistnok yte rundt 300 hk slik den er nå,og det tror jeg nok og i forhold til slik den fungerer.Har kjørt "spreke" 350cid biler som har gått dårligere,så synes det er bra futt i den. Men,mye vil ha mer-så lurer på å bygge en 383 stroker istedet. Hva tror dere om å kjøpe ei ny 4 boltet 350 blokk også komplett balansert strokerkitt fra fks Sarpsborg? Vil dette gjøre vei i vellinga? Ønsker minst 400 pluss hester. Hva tror dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Motoren er en 305 LG4 med orginale stempler,men World Products S/R topper-annen kam og innsug ++ Skal vistnok yte rundt 300 hk slik den er nå,og det tror jeg nok og i forhold til slik den fungerer.Har kjørt "spreke" 350cid biler som har gått dårligere,så synes det er bra futt i den. Men,mye vil ha mer-så lurer på å bygge en 383 stroker istedet. Hva tror dere om å kjøpe ei ny 4 boltet 350 blokk også komplett balansert strokerkitt fra fks Sarpsborg?Vil dette gjøre vei i vellinga? Ønsker minst 400 pluss hester. Hva tror dere? Hvis du ikke på død og liv må bygge selv kan du jo kjøpe ferdig fra statene til halve prisen. eBay - Autos, Used Cars, Motorcycles, Boats, Trucks, Parts, Accessories, RVs and Other Vehicles - buy and sell on eBay Motors Her er det GO motorer i bøtter og spann. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.