Mikkel Bruer Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Kjørecomfort en hvertfall en ting. Byttet ut boksen min med et konfilter.. Gud bedre å det bråker!! Har kjørt med det litt over et år nå. Og detkvitrer og pssssjer i alle retninger.. Begynner å bli litt lei :) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Sett tråden der som sticky på teknisk. og hvordan skal man gjøre det? Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 og hvordan skal man gjøre det?En jobb for moderatorene... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 En jobb for moderatorene... :) hehe men daså.. Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 Ved bytte til større intercooler, er det for stort med 3" "rør" om man ikke skal ha mer en 200-250? Og trenger motor(bensin) justering? Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigen Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 for og svare på første spørsmålet ditt så eneste ulempen med et konisk filter er når det har vert veldig rått \ fuktig ute og bilen kan ha vanskeligere for og starte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 Ved bytte til større intercooler, er det for stort med 3" "rør" om man ikke skal ha mer en 200-250?Og trenger motor(bensin) justering? 4" er litt stort for 250.. da kan man faktisk få lag. 3" er ikke noe problem.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 4" er litt stort for 250.. da kan man faktisk få lag. 3" er ikke noe problem.. okey :D Vet du om det er nødvendig med justering av bensininnsprøytning ved en montering av intercooler? Hvilken sider på nett er det folka her bruker for å finne turboer og alt detta utstyret som dere bruker? Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 okey :DVet du om det er nødvendig med justering av bensininnsprøytning ved en montering av intercooler? Hvis den ikke er mappet over det hele så den vet hva den skal ha med den og den lufttempen,så..men i praksis neppe stort,siden de fleste går etter MAT og MAP og forskjellen er ikke så enorm... Hvilken sider på nett er det folka her bruker for å finne turboer og alt detta utstyret som dere bruker?Dealer-sidene mine.. :P :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 Dealer-sidene mine.. :P :D HAHA Den hjalp ikke meg mye. Du vet ikke eller? :P hehe Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 Du vet ikke eller? :P heheJoda. Seff vet jeg hvor jeg handler hen. Men det hjelper neppe deg om jeg gir deg den siden jeg handler fra,den siden er passordbeskyttet for forhandlere... Hva er det du leter etter helt spesifikt? Så kan jeg sikkert gi deg en adresse eller to... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 Ved bytte til større intercooler, er det for stort med 3" "rør" om man ikke skal ha mer en 200-250? Du trenger ikke noe større rør enn det du har i eksosen, siden innsugslufta er kaldere enn eksosen og tar mindre plass. Skader jo ingen ting å ha store innsugsrør, men er litt lettere å route slanger o.l hvis du ikke overdriver. Og trenger motor(bensin) justering? Volvoen trenger uansett ingen justering, da masse og temperatur til insugsluften blir målt før turbo og IC. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EscortBoost Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 Du trenger ikke noe større rør enn det du har i eksosen, siden innsugslufta er kaldere enn eksosen og tar mindre plass. Skader jo ingen ting å ha store innsugsrør, men er litt lettere å route slanger o.l hvis du ikke overdriver. Volvoen trenger uansett ingen justering, da masse og temperatur til insugsluften blir målt før turbo og IC. Sorry om jeg spør. Kan hende jeg tar feil også. Men bygger ikke trykket mye fortere med smalere dim enn større dim. Jo mindre dim man har på røra, jo fortere går det å fylle opp rørene + ic, jo sjappere kommer trykket. prinsippet er vel riktig, men stemmer dette egentlig ?? Mener ikke at ett sugerør er bedre enn ett 3 toms anlegg, men er det ikke best med 2 toms i forhold til 3 toms når det gjelder å bygge trykket sjappest opp. Siter NÅ-BMW E61 07 520DT x -Toyota Yaris 05 TS Turbo x -Ford Escort 16 V STV 98 x -Mazda FD3S 94 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 Sorry om jeg spør. Kan hende jeg tar feil også. Men bygger ikke trykket mye fortere med smalere dim enn større dim. Jo mindre dim man har på røra, jo fortere går det å fylle opp rørene + ic, jo sjappere kommer trykket. prinsippet er vel riktig, men stemmer dette egentlig ?? Mener ikke at ett sugerør er bedre enn ett 3 toms anlegg, men er det ikke best med 2 toms i forhold til 3 toms når det gjelder å bygge trykket sjappest opp. En volumforskjell på si 5-6 liter gjør nesten ikke noe.. selv ei bitteliten snurre som en T25 flytter minimum 190 liter i sekundet ved en bar... viktigere å ikke bruke så små rør at de fungerer som propp ved så store luftmengder som det er snakk om.. Men,2" funker helt fint til rundt 400 det...får ut mer,men ikke uten at trykkfallet stiger og baktrykket kommer snikende... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Takker for info gutta :D Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.