Gå til innhold

Div om powerfilter og intercooler

Ranger emnet


Turbokassa

Anbefalte innlegg

Kjørecomfort en hvertfall en ting. Byttet ut boksen min med et konfilter.. Gud bedre å det bråker!!

 

Har kjørt med det litt over et år nå. Og detkvitrer og pssssjer i alle retninger.. Begynner å bli litt lei :)

 

DSC01006.jpg

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ved bytte til større intercooler, er det for stort med 3" "rør" om man ikke skal ha mer en 200-250?

Og trenger motor(bensin) justering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved bytte til større intercooler, er det for stort med 3" "rør" om man ikke skal ha mer en 200-250?

Og trenger motor(bensin) justering?

4" er litt stort for 250.. da kan man faktisk få lag. 3" er ikke noe problem..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4" er litt stort for 250.. da kan man faktisk få lag. 3" er ikke noe problem..

 

okey :D

Vet du om det er nødvendig med justering av bensininnsprøytning ved en montering av intercooler?

 

Hvilken sider på nett er det folka her bruker for å finne turboer og alt detta utstyret som dere bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey :D

Vet du om det er nødvendig med justering av bensininnsprøytning ved en montering av intercooler?

Hvis den ikke er mappet over det hele så den vet hva den skal ha med den og den lufttempen,så..men i praksis neppe stort,siden de fleste går etter MAT og MAP og forskjellen er ikke så enorm...

 

Hvilken sider på nett er det folka her bruker for å finne turboer og alt detta utstyret som dere bruker?
Dealer-sidene mine.. :P :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke eller? :P hehe
Joda. Seff vet jeg hvor jeg handler hen. Men det hjelper neppe deg om jeg gir deg den siden jeg handler fra,den siden er passordbeskyttet for forhandlere... Hva er det du leter etter helt spesifikt? Så kan jeg sikkert gi deg en adresse eller to...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved bytte til større intercooler, er det for stort med 3" "rør" om man ikke skal ha mer en 200-250?

Du trenger ikke noe større rør enn det du har i eksosen, siden innsugslufta er kaldere enn eksosen og tar mindre plass. Skader jo ingen ting å ha store innsugsrør, men er litt lettere å route slanger o.l hvis du ikke overdriver.

 

 

Og trenger motor(bensin) justering?

 

Volvoen trenger uansett ingen justering, da masse og temperatur til insugsluften blir målt før turbo og IC.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke noe større rør enn det du har i eksosen, siden innsugslufta er kaldere enn eksosen og tar mindre plass. Skader jo ingen ting å ha store innsugsrør, men er litt lettere å route slanger o.l hvis du ikke overdriver.

 

 

 

 

Volvoen trenger uansett ingen justering, da masse og temperatur til insugsluften blir målt før turbo og IC.

 

Sorry om jeg spør. Kan hende jeg tar feil også. Men bygger ikke trykket mye fortere med smalere dim enn større dim. Jo mindre dim man har på røra, jo fortere går det å fylle opp rørene + ic, jo sjappere kommer trykket. prinsippet er vel riktig, men stemmer dette egentlig ?? Mener ikke at ett sugerør er bedre enn ett 3 toms anlegg, men er det ikke best med 2 toms i forhold til 3 toms når det gjelder å bygge trykket sjappest opp.

NÅ-BMW E61 07 520DT

x -Toyota Yaris 05 TS Turbo

x -Ford Escort 16 V STV 98

x -Mazda FD3S 94 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry om jeg spør. Kan hende jeg tar feil også. Men bygger ikke trykket mye fortere med smalere dim enn større dim. Jo mindre dim man har på røra, jo fortere går det å fylle opp rørene + ic, jo sjappere kommer trykket. prinsippet er vel riktig, men stemmer dette egentlig ?? Mener ikke at ett sugerør er bedre enn ett 3 toms anlegg, men er det ikke best med 2 toms i forhold til 3 toms når det gjelder å bygge trykket sjappest opp.
En volumforskjell på si 5-6 liter gjør nesten ikke noe.. selv ei bitteliten snurre som en T25 flytter minimum 190 liter i sekundet ved en bar... viktigere å ikke bruke så små rør at de fungerer som propp ved så store luftmengder som det er snakk om.. Men,2" funker helt fint til rundt 400 det...får ut mer,men ikke uten at trykkfallet stiger og baktrykket kommer snikende...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår