Gå til innhold

Par kjappe tips trengs;

Ranger emnet


Sonax

Anbefalte innlegg

Hva er best å bruke når jeg skal tette rundt varmeapparat vifta på Omega A? Som ikke gnager og lager rust tenker jeg da...

Og hvor må jeg skru meg inn for å finne pæra til varmeapparat "bryterne"? Eller har de droppa fiberopticen så jeg må bytte flere?

Hvordan er blitzen på panseret festa? Er flakket av så må bytte den, ser jævlig ut for tida...

Hvor er giveren til turteller? Evt noen som vet om normale feil som kan sjekkes før jeg bytter giver? Er en 3000, og jeg finner ikke noe drev eller vaier som går til speedometerhuset, bare kabler.

Har også noe bensinlekasjer, ser nesten ut som det lekker fra slangene mellom "fuelrailn"(som sikkert ikke fortjener det navnet med skit au) og dysene. Pratet med GM Norge og de sa at det bare er å bytte slangene og bruke vanlige slangeklemmer, at det som er nå er noe trykkkoblingsaker fra fabrikk. Stemmer dette?

Gidder ikke ødelegge så mye jeg må ha nye dyser uten grunn=P

 

Håper virkelig noen kan svare på noen av spørsmålene min da;)

Takk på forhånd:hello:

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jo det var det jeg også trodde, men såvidt jeg har skjønt skal ikke bilen starte hvis den er deffekt. Å bilen går jo som faen, men turtellern er død og speedometeret bommer med 20 ca.=P

Får skru opp såpass at jeg kan forsøke å følge kablene å se da, kan være dårlig kontakt på turtellern bare, den kom å gikk litt ei stund før den takka helt for seg.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det var det jeg også trodde, men såvidt jeg har skjønt skal ikke bilen starte hvis den er defekt.

 

Det kommer an på motoren. 2literen i omega B klarer seg uten veivsensor, men går i nødmodus, mens V6erne ikke starter. Aner ikke hvordan det er på motoren din, men den burde i så fall gått i nødmodus. Søk på VxON, så er det vel mulig du finner ut av det.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noe nødmodus går den ihvertfall ikke i=P

Går som faen, men turtellern er like fullt død=/

Får bare prøve meg litt fram på turteller sida.

Men ingen som vet noe om resten av spørsmålene fra førsteposten min?

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har ett par spørsmål til jeg=P

 

Som jeg håper får flere svar enn de resterende.

Slangene som står på dysene, er de bare å bytte ut til vanlige slanger med klemmer, eller må man ha noen slags spesielle med trykk-kobling, da de som er der fra før av ikke har noe slags slangeklemme, men ser ut til å være presset på fra fabrikk.

 

Og hvor i helvette sitter kjørelysreleet?=P

 

Var en sak til jeg lurte på men den har jeg glemt nå i kveld=P

Kommer seg nok i morgen skal dere se;)

Please, please svar de av dere som vet noenting som helst,

både på disse spørsmålene og på de i den første tråden min;)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell de bare funker ikke=P

Regner med det er releet som er gåent.

Sikringene ligger jo under rash på førerside, å der finner jeg det ikke. Er jo en boks under panseret, men jeg finner ikke ut hvilken som er til kjørelysene=/

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår