Gå til innhold

Prøvetid Førerkort?

Ranger emnet

ryuujin

Anbefalte innlegg

det er på 2 år, og prøvetid er ikke slik at vist du mister lappen må du kjørre opp på nytt. Politiet er bare mye strengere mot deg enn en som har hatt lappen i over 2 år

Det er riktig av prøvetida varer i to år fra du får lappen.

Det andre er tull. De er ikke noe strengere mot deg enn en som har hatt lappen lenge (hvordan og hvorfor skulle de kunne være det????), men dersom du mister lappen, må du kjøre opp på nytt. Det er faktisk helt motsatt av hva Hansien sier ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig av prøvetida varer i to år fra du får lappen.

Det andre er tull. De er ikke noe strengere mot deg enn en som har hatt lappen lenge (hvordan og hvorfor skulle de kunne være det????), men dersom du mister lappen, må du kjøre opp på nytt. Det er faktisk helt motsatt av hva Hansien sier ;)

Hmm! Jeg har da mista lappen 1 gang før prøvetia mi var over. slapp oppkjøring og teori på nytt + at prøvetia starta på nytt fra den dagen lappen kom tilbake

De burde nesten få lov til å være det da vi som akkurat har fått lappen ikke er kjente for å kjøre forsiktig osv.. uerfarne + høy fart kan fort gå gæli.

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står på førerkortet også når prøvetiden er utgått. har hatt lappen i over 2 år selv uten å miste den osv.. (rart;P) men skal man ikke også få nytt kort etter man har hatt den i over 2 år? eller?

Tror ikke du trenger et nytt kort etter 2 år nei.

Men skal ikke tørre å si det helt sikkert. ^^

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

jeg ble stoppa 84 i 50 sone

Politiet dro opp "Lille manualen" de har og trakk ifra 3kmt

Så da ble det 81 km

Grensen for å holde seg under 6 mnd er 82 km i 50 sone sa han.

Han nevnte også som sagt over 6 mnd må man kjøre opp på nytt

Jeg hadde lappen i 3 mnd bare :o(

Tunge sko :P

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider