ryuujin Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Hei Hvor lang tid har man prøvetid på førerkortet? Dvs slik at man slipper å ta oppkjøring og teoriprøve på nytt dersom man "mister" lappen. Har hatt lappen i over to år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 det er på 2 år, og prøvetid er ikke slik at vist du mister lappen må du kjørre opp på nytt. Politiet er bare mye strengere mot deg enn en som har hatt lappen i over 2 år Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 det er på 2 år, og prøvetid er ikke slik at vist du mister lappen må du kjørre opp på nytt. Politiet er bare mye strengere mot deg enn en som har hatt lappen i over 2 år Det er riktig av prøvetida varer i to år fra du får lappen. Det andre er tull. De er ikke noe strengere mot deg enn en som har hatt lappen lenge (hvordan og hvorfor skulle de kunne være det????), men dersom du mister lappen, må du kjøre opp på nytt. Det er faktisk helt motsatt av hva Hansien sier ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Denne tråden hører for øvrig til under Juridisk-forumet... Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Det er riktig av prøvetida varer i to år fra du får lappen. Det andre er tull. De er ikke noe strengere mot deg enn en som har hatt lappen lenge (hvordan og hvorfor skulle de kunne være det????), men dersom du mister lappen, må du kjøre opp på nytt. Det er faktisk helt motsatt av hva Hansien sier ;) Hmm! Jeg har da mista lappen 1 gang før prøvetia mi var over. slapp oppkjøring og teori på nytt + at prøvetia starta på nytt fra den dagen lappen kom tilbake De burde nesten få lov til å være det da vi som akkurat har fått lappen ikke er kjente for å kjøre forsiktig osv.. uerfarne + høy fart kan fort gå gæli. Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Du burde da vite dette. Står jo klart å tydelig i regelverket, samt man burde vite sånt.. Men er 2 år ja. Så om å gjøre å ikke komme på feil side av lova. ^^ Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Hadde halvåret igjen på prøvetida, mista lappen. Ny teori og oppkjøring. Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Står på førerkortet også når prøvetiden er utgått. har hatt lappen i over 2 år selv uten å miste den osv.. (rart;P) men skal man ikke også få nytt kort etter man har hatt den i over 2 år? eller? Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Står på førerkortet også når prøvetiden er utgått. har hatt lappen i over 2 år selv uten å miste den osv.. (rart;P) men skal man ikke også få nytt kort etter man har hatt den i over 2 år? eller? Tror ikke du trenger et nytt kort etter 2 år nei. Men skal ikke tørre å si det helt sikkert. ^^ Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet November 28, 2007 Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 Får ikke nytt sertifikat nei. Er da ikke behov for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ryuujin Skrevet November 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 så dvs at si jeg nå blir tatt i 145 i en 80 sone så trenger jeg ikke være redd for å måtte ta teorien og oppkjøring på nytt? Bare å gasse på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Etter en tur hos pallesnekkeren Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ryuujin Skrevet November 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 jeg har jo hatt lappen i to år! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Mister du lappen i over 6 måneder er det samma hvor lenge du har hatt den, må uansett ha ny oppkjøring. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 jeg ble stoppa 84 i 50 sone Politiet dro opp "Lille manualen" de har og trakk ifra 3kmt Så da ble det 81 km Grensen for å holde seg under 6 mnd er 82 km i 50 sone sa han. Han nevnte også som sagt over 6 mnd må man kjøre opp på nytt Jeg hadde lappen i 3 mnd bare :o( Tunge sko :P Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg