Gå til innhold

Elektriske problemer!

Ranger emnet

turbotom

Anbefalte innlegg

Jeg har en 98-modell passat 1,8 turbo, og for en stund tilbake så sluttet det ene elektriske vinduet å fungere på førersiden. Like etter gikk de tre andre sammen med sentrallåsen og all belysning i taket. På Møller bil trodde de at det var styringsboksen som ligger under gulvet på passasjersiden som var problemet. Men denne lille forbanna boksen koster 7.000 kr, og da skrek det i lommeboka! Det jeg lurer på er om det går an å oppdrive en slik på bilopphuggeri? Er en slik boks spesialtilpasset hver bil, eller kan de brukes om hverandre? Hadde vært bra om noen har hatt lignende erfaringer som kan svare!

mvh Thomas K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt akkurat det samme problemet selv. Det du skal gjøre er følgende:

Ta av dørterskelen på førersiden (plast)

Løft på teppet.

Se etter irr.

99,9% sikkert så finner du irr i ledningskløsa som ligger rett ved dørterskelen.

99,9% sikkert er det også at ledningene er irret i stykker.

Skjøt sammen ledningene og sørg for å få en TETT forbindelse denne gangen (noe de ikke har klart på fabrikken).

Vips så funker alt igjen.

Dette (bl.a) er en kjent svakhet.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt akkurat det samme problemet selv. Det du skal gjøre er følgende:

Ta av dørterskelen på førersiden (plast)

Løft på teppet.

Se etter irr.

99,9% sikkert så finner du irr i ledningskløsa som ligger rett ved dørterskelen.

99,9% sikkert er det også at ledningene er irret i stykker.

Skjøt sammen ledningene og sørg for å få en TETT forbindelse denne gangen (noe de ikke har klart på fabrikken).

Vips så funker alt igjen.

Dette (bl.a) er en kjent svakhet.

Lykke til :-)

Ok! Så du hadde akkurat samme problem? Men jeg mener kanskje desverre at det kan ha vært fukt under gulvteppet mitt....*faen* og det er vel ikke den boksen så glad i kanskje?? Men tusen takk for svar! Jeg skal prøve det du beskriver! Kommer tilbake med update!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider