Gå til innhold

240 bremser på 140??

Ranger emnet

Volvohondreåførr!

Anbefalte innlegg

De passer på men du må frese av 2,5-3mm på kalippern for at skiva skal komme i senter.

Det er mye bedre og bruke ventilerte fra 164 foran, bak er de like gode. ingen hensikt og bytte der.

Slenger meg på her!

ventilerte passer bolt on? Er bare å bytte skive og kalipper`n da? Hvordan er det store bremsekraftforsterkern å bruke?

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De passer på men du må frese av 2,5-3mm på kalippern for at skiva skal komme i senter.

Det er mye bedre og bruke ventilerte fra 164 foran, bak er de like gode. ingen hensikt og bytte der.

det er lettere å få tak i 240 bremser og billigere er derfor jeg skal bytte. men bak er det jo 2 forskjellige typer da.. trodde det var som på amazon frame jeg at nave satt i skiva?

VOLVO forever!! style volvo`n er som å sminke en gris.. Tragisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bytte begge deler uansett.

Og det er ikke billigere og bruke fra 240 om ikke du har noe liggende da.

Setter ikke på noe gammal drittangry2 , og da er det like greit og klaske på 164 bremser. ventilerte ate 73-76mod 164

betalte rundt fire tusen for kalipper, skiver, klosser og monteringssett til min, og alt er bolt on.

se prosjekt tråden min for bilder og info.

i motsetning til 240, hvor du må knote med slanger og fresing av kalliper. og det blir ikke like bra....

bak er det skive med trommel til håndbrekket akkurat som på 240.

den orginale bremsekraft forsterkeren holder lenge nesten litt for kraftig, du får en lettbremse pedal hvertfall.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider