Gå til innhold

Tips og råd...?

Ranger emnet


ToYTo

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tak i en Hyundai Elantra 97-modell til 17'000 forrige mandag. Bilen virket strøken, bortsett fra slitte stabstang-foringer bak.

 

Selve bilen gikk rett igjennom EU-kontrollen, men 2 dager etter EU'n begynte oljelampa å blinke i svingene, viste seg at bilen sluker olje - nesten 1 liter pr. mil.

 

Jeg snakka med et Hyndai-verksted, å de mener det er slitte stempelringer/oljeringer, noe som vil koste alt fra 10'000 - 25'000 å fikse, alt etter om det er mer feil eller ikke.

 

- Men, jeg har funnet en bytte-motor til 5000, noen som aner hvor mye det bil koste å få et verksted til å bytte en motor?

 

- Burde ikke det første verkstedet jeg hadde EU-kontrollen på merket at bilen slukte olje?

Verdiene på CO2 var 0,33 - jeg aner ikke om dette er veldig bra eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår