Gå til innhold

Ombygging av Gti:Hva er nå dette?

Ranger emnet

Urgolf

Anbefalte innlegg

Er nesten ferdig å bygge om en Jetta cl med motor fra Golf gti 8v

Men da jeg demonterte det elektriske fra donorbil, kom jeg over en del jeg ikke har sett på noen golf før.

Var skrudd fast i motor-rom, og koblet til strømtilførsel via tenning, var for kjapp med demonteringen, så jeg fikk ikke oversikt hvordan den var koblet.

Noen som har sett en slik før?

S5031220.jpg

S5031219-1.jpg

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

transistortenning? ligner iaf

Står litt om det i Haynes boka, regner med at det står litt i Bentley også.

Er ikke transistor tenning, Den ser ikke slik ut på disse bilene

Denne her må være ettermontert,da den var skrudd fast i motor-rommet med selvborende skruer, og ledninger rundtom i motor-rom og fram i dashen uten strømpe.

Har ni-lest haynes tegningene uten å finne noen sammenheng til denne lure innretningen her

Begynner å lure på om det e noe lysforsinkelses greier, da jeg husker den var koblet via alle dørkontaktene i bilen:hvaskjera

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du godkjent ombyggingen enda? Er det vanskelig å godkjenne det?

Hva har du flyttet over fra donorbil?

Litt OT, men la gå

Ikke noe problem det, bare å hive over det man trenger fra donorbil, og skaffe papirer hos Tom Sagerud

Enkel og grei ombygging

S5031214small.jpg

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke transistor tenning, Den ser ikke slik ut på disse bilene

Denne her må være ettermontert,da den var skrudd fast i motor-rommet med selvborende skruer, og ledninger rundtom i motor-rom og fram i dashen uten strømpe.

Har ni-lest haynes tegningene uten å finne noen sammenheng til denne lure innretningen her

Begynner å lure på om det e noe lysforsinkelses greier, da jeg husker den var koblet via alle dørkontaktene i bilen:hvaskjera

Ja, kanskje det er noe sånt. Prøv å skru den opp og se om det sitter noe kondensator-aktige saker inni der. Ellers er det bare å bruke fantasien til å finne på andre bruksområder.

Siden det er BOSCH som er produsent, kan du sikkert grave frem et delenummer og finne ut hva det er ved å søke på nettet.

Fortell hva det er da, hvis du finner det ut :D

Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ser ikke ut som om jeg finner skikkelig ut hva den er til, søkte på bosch sine hjemmesider, fant noe lignende, med et avvik på 1 på nummeret så jeg får anta det er det samme

Lydsekvens rele? da antar jeg at det ikke er noe å samle på...Bosch.jpg

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider