Gå til innhold

Eksos og Chipping

Ranger emnet

djtrygve

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Du har TS-tuning på Lørnskog..

Men hvis du er ute etter god service,og hvis det skjer noe med motoren din etter chipping.Så kan du bare glemme de.Greit de er kjente i Norge..Men gud så jævlig dårlig service og nekter å innrømme at deres jobb har vært dårlig..Prisene er dyre å..Jeg har handlet hos de,aldri mer..

Hvis du har kjøpt eksos på svendsen,og vil at TS-tuning skal chippe den.Det kan du glemme,fordi de vil at man skal kjøpe alt hos de,til en jævla mega dyr pris..HOLD DEG UNNA DE,er mitt råd til deg.Jeg kan sende deg en pm litt seinere idag,med litt info hvor du kan gjøre det,ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselpurke..Hør her..Jeg snakker av min egen erfaring,ikke andre sine..Jeg har handlet der,fikk så jævlig dårlig service.Når jeg spurte om de kunne chippe bilen min,så var svaret det kan du bare glemme..Fordi jeg har ett effektanlegg som ikke er fra de..Og slang masse dritt,til slutt så ble jeg sint og sa fuck you..Og gikk.Så denne saken har nok ikke flere sider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen planer om og chippe opp A6en min litt i tilegg til og bytte eksos anlegg.

Hvor anbefaler dere og gjøre dette i Oslo området? Evt. noe mer jeg burde få gjort med den orginale motoren?

Vel mr DJ :)

Har tenkt og gjøre det samme selv, og har i tillegg gjort en del research. Når det gjelder min 1999 A6 2.4 (165HK), så fant jeg egentlig bare en plass i norge som leverte tuning. Det er jævli dyrt, og du får lite ytelse for pengene. Slik er det med bensinmotorer uten turbo.Men slenger du på effektanlegg fra CAT og bakover, og i tillegg et sportsfilter så kommer det seg kraftig.Ikke fjern CAT, da ender du opp med og gjøre deg selv en bjørnetjeste til slutt.Jeg skal tune, skifte luftfilter og sette i effektanlegg. Jeg får en plass mellom 20HK ---> 25HK med chip. Med effektanlegg og sportsfilter så kan jeg komme rundt 200HK totalt, og det er MAAAAX altså.

-Jeg skal bestiller chip hos FMS Performance i norge, de sender software til et verksted i nærheten av deg som de har samarbeid med. Jobben utføres da i nærheten av ditt bosted.Koster i overkant av 6000kr, men under 7000kr

-Effektanlegg lager de på Svendsen eksos, prisen er rundt 6000kr inkl monterinr. Tror ikke det er rustfritt. Jeg skal selv bestille et rustfritt effektanlegg fra Simons til rundt 5500kr. Et bedre alt det vil jeg tro.

1999 Audi A6 2.4 Sedan (Type C5, 4B)

1986 VW Golf 1.6 Solgt

1986 BMW 318i Solgt

1986 Peugot 505 Solgt

1984 Ford Sierra 2.0i Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal tune, skifte luftfilter og sette i effektanlegg. Jeg får en plass mellom 20HK ---> 25HK med chip. Med effektanlegg og sportsfilter så kan jeg komme rundt 200HK totalt, og det er MAAAAX altså.

Hva skal du gjøre ved tun? Kun chip og eksos for 20 til 25hk mer i peak, eller maks differanse av org og hva du får nå?

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du gjøre ved tun? Kun chip og eksos for 20 til 25hk mer i peak, eller maks differanse av org og hva du får nå?

Jeg chipper bilen og får 20 til 25HK mer. Så setter jeg inn sportsfilter og effektanlegg. Hvis jeg kun setter i effektanlegg og sportsfilter taper jeg mye effekt, og det samme gjør jeg hvis jeg bare chipper bilen. Men en chip i kombinasjon med effektanlegg og sportsfilter gjør susen, og jeg vil ligge rundt en 200HK...Så da blir det 35HK mer i effekt og en fet fet lyd. Man får ikke så mye igjen for det mtp pris og arbeid. Men slik er det nå med disse motorene. Haddde det ikke vært for at jeg elsker bil, så hadde jeg nok ikke gjort så mye utav det.

1999 Audi A6 2.4 Sedan (Type C5, 4B)

1986 VW Golf 1.6 Solgt

1986 BMW 318i Solgt

1986 Peugot 505 Solgt

1984 Ford Sierra 2.0i Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

Jeg chipper bilen og får 20 til 25HK mer. Så setter jeg inn sportsfilter og effektanlegg. Hvis jeg kun setter i effektanlegg og sportsfilter taper jeg mye effekt, og det samme gjør jeg hvis jeg bare chipper bilen. Men en chip i kombinasjon med effektanlegg og sportsfilter gjør susen, og jeg vil ligge rundt en 200HK...Så da blir det 35HK mer i effekt og en fet fet lyd. Man får ikke så mye igjen for det mtp pris og arbeid. Men slik er det nå med disse motorene. Haddde det ikke vært for at jeg elsker bil, så hadde jeg nok ikke gjort så mye utav det.

Ser du skriver 20-25hk mer, jeg lurer på om det er peak eller maks differanse.

Personlig må jeg innrømme at jeg er skeptisk til et slikt anslag på endelig effekt i en 2.4 V6. Men hvis det viser seg å stemme er det jo gledelig.

har montert filter på min 193hk. vurderer eksos og chip:-)noen tips på hvor og hva?

Jeg ser SKN ofte presenterer endel VAG sugemotorer på sine lister.

Norsk Bildelsenter forhandler jo SKN, men etter hva jeg selv har forhørt meg hos de, så har de vært lite behjelpelige med å vurdere å tilby annet enn til nyere/2.2T/1.8T/TDI...

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei Knudsen. Har selv en 04 mod. A6 Avant 2,4 Q Tiptronic. Føler det er tilstrekkelig med krefter, men ikke mer. Det er vel omtrent samme motor vi har, så jeg går ut fra at jeg må gjennom samme prosedyre som deg dersom jeg vil ha litt mer krefter og lyd.

Har du gjennomført tuningen, og hvordan ble i såfall resultatet og den endelige regningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider