Gå til innhold

calibra er helt dau

Ranger emnet

EliteCorrado

Anbefalte innlegg

hei!

Håper det finnes noen her inne som har noen gode råd til meg.

har en calibra 16v 4x4 som er DAU, TOT, DEAD

Gikk litt sjabert hele tiden, men etter at jeg fant en solenoid rett ved "forgasser", tilkoblet 2 vacuumslanger, så prøvde jeg å dra ut kontakten til denne. Etter dette nektet bilen å starte.

Denne ene slangen går forbi motor, og forsvinner rett ved ekspansjonstanken for kjølevann.

Tenkte å begynne rett på problemet, og ville finne ut hva denne slangen er til.... anyone?

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første,du har du ikke forgasser på motoren der,hehe.

Sjekk sikringer,om ingen er brent.

Går starter rundt?,gjør den det,så funker den,da veit du det.Det neste du må gjøre da er å sjekke om du for gnist,legg plugghetta inntil gods,mens en prøver å starte.Sjekk ut det der først,funker det ikke,så må du feilsøke litt mer.Si fra hvis du trenger hjelp,eller hvis du har fått fyr på den :)

Har hatt endel opel,så er glad i merket der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kan begynne med: "forgasser".

Vet godt at det ikke er forgasser. ref. gåseøyne.

Regner med at det er motronic levert av bosch- ett-punkts innsprut.

nok om det.

Har gnist, nekter bare å tenne, må finne ut hva slags slange som går fra ventil, venter til det blir mildere ute. takk for svar

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den slangen du har funnet som går inn i sideskjermen ved ekspansjonstanken går til noe slags bensin greier som er gjemt bak dær, noe slagslufting av systemet eller lignende(husker ikke navnet :p) og om denne ikke er i orden så skal bilen alikevel starte, først og fremst begynner du med og sjekke feilkodene dine, hvordan? joda det finner du ut her: http://www.calibra.no/teknisk.aspx?side=el under "Om ECU-Feilkoder"

er ikke så ofte innom her men når du finner feilkodene og kansje trenger hjelp så er jeg og treffe på cod3gen at gmail, både mail og msn, ellers så er calibra.no forumet langt bedre hjelp en dette ang. denne bilen :=)

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

takk for svar folkens, dere har vært hjelpsomme.

skal begynne med bilen over helga.

-Slangen som er laget i plast ble byttet ut med en i gummi, det var hull i den

-skal sjekke sikringer, litt dumt å IKKE gjøre det ;)

-Bensin har vi på tanken, hehe.

Finnes det en måte å sjekke bensintrykket på?

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huh? er jo skikkelig innsprut på den motoren..

viss det er en liten hard plastlange er det åndinga til bensinen som ligge i framskjermen. huska ikkje nåke meir nøyaktig navn..

motoren skal gå heilt fint uten, kan bere stinke bensin.

tror det er noe som et kål filter...tror jeg!

[x]91' Opel Vectra 4x4

[x]87' Opel Kadett Gsi

[x]90' Opel Vectra

[x]89' Opel Vectra 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider