Gå til innhold

Er i en vrien situasjon.. Trenger litt veiledninger.

Ranger emnet

ActiveX

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette er rett forum. Arrester meg hvis feil.

Jeg kjøpte for nærmere 3 år siden et anlegg av et firma(det firmaet ble konkurs, og eksisterer ikke lenger idag, men eieren har slått seg sammen med et annet firma).

Jeg fikk da til sendt to forsterkere, og to 12" subber.

Da jeg skulle til og prøve montere dette, fungerte ikke den ene forsterkeren. Den var rett og slett helt død.

Så da tok jeg kontakt med han personen som hadde solgt meg dette.

Han ba meg så returnere den forsterkeren som var defekt. Noe jeg gjorde.

Jeg tok for min egen del, kopi av "seddelen" som var bevis for at jeg hadde sendt den.

Både uker og måneder og til slutt år går, og jeg forsøkte til og med å oppsøke han i virkeligheten for å få et svar på hvorfor han ikke har ordnet opp.

Jeg har nå klart å funne igjen denne personen, som har slått seg sammen med et annet bil firma.

Sendte han også for noen uker siden en mail, hvor jeg spurte han hvorfor han ikke har ordnet opp, og i hvorfor han har forsvunnet og ikke tatt kontakt.

Han sier så at han ikke vet hvor forsterkeren er. Siden de var konkurs.

Derfor lurer jeg på. Hva bør jeg så gjøre?

Har gitt han en sjanse til 1 desember, på å ordne opp for seg.

Hvis ikke, politianmelder jeg han.

Men jeg har da fortsatt mine krav på varen?

Takker for eventuelle svar. :blunk:

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist sak dette her.

Du kan jo sende en mail til produsenten av disse produktene og høre om de kan hjelpe deg ut av denne knipa.

Før en forfølgelse starter så ville jeg ha begynnt med http://www.forbrukerradet.no/

Du kan gjerne fortelle hvilke produkter det her er snakk om så kanskje noen kan hjelpe deg med info om hvor dette befinner seg idag.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist sak dette her.

Du kan jo sende en mail til produsenten av disse produktene og høre om de kan hjelpe deg ut av denne knipa.

Før en forfølgelse starter så ville jeg ha begynnt med http://www.forbrukerradet.no/

Du kan gjerne fortelle hvilke produkter det her er snakk om så kanskje noen kan hjelpe deg med info om hvor dette befinner seg idag.

Mvh

Pål

Jeg har kontaktet Forbrukerrådet, og de kunne ikke hjelpe meg noe stort, med mindre at hvis jeg ønsket å gå til sak mot de.

Det innebærer både advokater og ja. U name it.

Det får bli siste utveg.

Men, det er snakk om Boschmann forsterker.

Men produsentene av denne forsterkeren står vel ikke for ansvar for dette?

Er ikke det han som selger/firmaet osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis produsenten har en anelse på hvem disse rotehuene er så kan de kanskje hjelpe deg for å redde sitt eget skinn.

Når det gjelder Boschmann så er jeg ikke sikker på hvem som er importør for dette pr. dags dato.

Send meg en mail så skal jeg se om vi kan hjelpe deg litt på vei.

E-post: post@morel.no

Mvh

Pål

Har nå sendt deg en mail, med informasjon om dette firmaet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å se på Terra saken, terra ønsket ikke å rydde opp så de slo seg konkurs..

Det samme gjelder her, trolig en årsak til at denne personen har slått seg konkurs, det som kan\kunne reddet deg var om dette var et ANS (ansvarlig firma hvor eieren er personlig ansvarlig), da kunne kravet vært rettet mot han, om dette var et AS så må kravet rettes mot konkurs boet innen visse frister..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å se på Terra saken, terra ønsket ikke å rydde opp så de slo seg konkurs..

Det samme gjelder her, trolig en årsak til at denne personen har slått seg konkurs, det som kan\kunne reddet deg var om dette var et ANS (ansvarlig firma hvor eieren er personlig ansvarlig), da kunne kravet vært rettet mot han, om dette var et AS så må kravet rettes mot konkurs boet innen visse frister..

Ja, der sa du det.

Litt rart at en sånn lov mot dette ikke allerede er her jo.

Er jo en "god" buisness det da. Slå seg konkurs for å så slippe å betale tilbake ;@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel måte å svindle på, starte et AS som er kredittverdig, handle masse på kreditt, selge tingene og når firmaet ikke er kredittverdig lengre så slås det konkurs og alle krav rettes mot et konkursbo uten verdier.. Selvfølgelig får det konsekvenser til slutt, bl.a så kan eieren nektes å drive business eller sitte i styrer, men da finner de bare en annen tosk som kan ta støyten om så skulle skje neste gang..

Ikke uten grunn at absolutt alt av avtaler som gjøres idag, f.eks opprette mobil abb., internett, parabol\kabeltv etc. kredittsjekkes i forkant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får se det positive i det; du slipper å ha enda en Boschman-forsterker i bilen din!:)

Mvh

Dag Johansen

Ja sånn sett er jeg også fornøyd. :)

MEN prinsipielt er det forbannet at den lorten skal holde på som han gjør.

Setter mine forhåndsregler når jeg sier dette.

Men han selgeren(eieren av firmaet) hadde sine gullhår med tanke på at jeg ikke fant han, da jeg sist reiste halvelandet for å finne han. :fatality:

Lenke til kommentar
Del på andre sider