Gå til innhold

Bassen detter ut ved øking av volum!

Ranger emnet

ojsteiN^

Anbefalte innlegg

Som topic sier har jeg et problem.

Jeg prøvemonterer anlegget som består av:

Rockford Fosgate Punch 801S, 2 kanals forsterker

2 stk Pioneer TS-W121SPL 12"

1,5f dynaBel kondensator (Er ikke helt lik , min er svart og ser litt annerledes).

Og når jeg øker volum opp til 15-16 så detter bassen ut?!?

Har biltema strømkabler/signalkabel , batteriet(originalt) er det som var i den forrige bilen + sikringer. Batteriet var lada opp rett før jeg testa + at jeg hadde ikke motoren i gang.

Jeg hadde dette anlegget i forrige bilen , da funket det uten feil!

For lite strøm ? Større kabler eller nytt batteri?

(Gamle gode Golf 2 det er snakk om..)

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål spenninga når du spiller og bassen kutter. Hvis du da har 8 volt så er det mulig du må ha et nytt bateri og generelt titte litt på lednigs oppsettet dit. Det KAN også være en ledning som sitter dårlig.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål spenninga når du spiller og bassen kutter. Hvis du da har 8 volt så er det mulig du må ha et nytt bateri og generelt titte litt på lednigs oppsettet dit. Det KAN også være en ledning som sitter dårlig.

Framme med batteriet hadde jeg 15V helt til bassen kutta , da stakk den tilogmed ned i 13,9V :/ Mens voltmeteret på kondensatoren viste 10.9 når bassen kutta.

Brukte et blått syre batteri som jeg har fra en delebil. Da gikk den ned i 14V på batteriet og ned i 10,3-4 på kondensatoren når bassen kutta.

Btw , kobla om slik på det bildet. Jo, blei bedre effekt,bare på mindre volum. Så nå kutta den på 12-13:S

Nytt batteri + ny strømkabel bakover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider