ojsteiN^ Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Som topic sier har jeg et problem. Jeg prøvemonterer anlegget som består av: Rockford Fosgate Punch 801S, 2 kanals forsterker 2 stk Pioneer TS-W121SPL 12" 1,5f dynaBel kondensator (Er ikke helt lik , min er svart og ser litt annerledes). Og når jeg øker volum opp til 15-16 så detter bassen ut?!? Har biltema strømkabler/signalkabel , batteriet(originalt) er det som var i den forrige bilen + sikringer. Batteriet var lada opp rett før jeg testa + at jeg hadde ikke motoren i gang. Jeg hadde dette anlegget i forrige bilen , da funket det uten feil! For lite strøm ? Større kabler eller nytt batteri? (Gamle gode Golf 2 det er snakk om..) Anyone? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 gå over strømtilførselen, det er nok den som er dårlig. eller, hvordan har du lastet forsterkeren? Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ojsteiN^ Skrevet November 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Pioneer subbene har dobbeltspole , så jeg har paralellkoblet dem. Har jo funka før dette , hvorfor ikke nå? Edit : Strømtilførselen sjekker jeg i morgen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 2x4ohm spoler?? paralellkobler du alle spolene, så havner du på 1ohm, og hvis du da brokobler forsterkeren, så er du nede i 0,5ohm last, og det går IKKE! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ojsteiN^ Skrevet November 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Sorry da , men jeg har null peilig på anlegg egentlig :O Hvordan skal jeg koble da? Eller må jeg få tak i ny forsterker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet November 30, 2007 Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Høres ut som at det ikke er nok størm til å yte mer utav anlegget. Legg ut diverse info om både forsterkerne og subbene. :) Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ojsteiN^ Skrevet November 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 *Oppdatert førstepost. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 30, 2007 Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Sorry da , men jeg har null peilig på anlegg egentlig :O Hvordan skal jeg koble da? Eller må jeg få tak i ny forsterker? Du kan pralellkoble spolene på subene, for så å seriekoble begge subene, du havner da på 4ohm, og kan kjøre det på den forsterkeren brokoblet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet November 30, 2007 Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Du kan pralellkoble spolene på subene, for så å seriekoble begge subene, du havner da på 4ohm, og kan kjøre det på den forsterkeren brokoblet ;) Her her en guide. :) http://www.bilradiospesialisten.no/index.php?aID=39&ids=artID Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ojsteiN^ Skrevet November 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Du kan pralellkoble spolene på subene, for så å seriekoble begge subene, du havner da på 4ohm, og kan kjøre det på den forsterkeren brokoblet ;) SKjønner ikke helt. Sånn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Desember 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2007 Ja, det blir riktig ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blogz Skrevet Desember 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2007 Mål spenninga når du spiller og bassen kutter. Hvis du da har 8 volt så er det mulig du må ha et nytt bateri og generelt titte litt på lednigs oppsettet dit. Det KAN også være en ledning som sitter dårlig. Siter What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Desember 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2007 SKjønner ikke helt. Sånn? Jepp, he seriekobler man vel og merke spolene istedet for subbene, men dette er den riktige måten å gjøre det på :) Og det bør forsterkeren din kunne håndtere. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ojsteiN^ Skrevet Desember 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2007 Mål spenninga når du spiller og bassen kutter. Hvis du da har 8 volt så er det mulig du må ha et nytt bateri og generelt titte litt på lednigs oppsettet dit. Det KAN også være en ledning som sitter dårlig. Framme med batteriet hadde jeg 15V helt til bassen kutta , da stakk den tilogmed ned i 13,9V :/ Mens voltmeteret på kondensatoren viste 10.9 når bassen kutta. Brukte et blått syre batteri som jeg har fra en delebil. Da gikk den ned i 14V på batteriet og ned i 10,3-4 på kondensatoren når bassen kutta. Btw , kobla om slik på det bildet. Jo, blei bedre effekt,bare på mindre volum. Så nå kutta den på 12-13:S Nytt batteri + ny strømkabel bakover? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2007 Kjøp tjukkere kabler til forsterkeren. (skal ikkje være noke særligt spenningstap mellom batteri og forsterker!) Og bytt ut kablene ifra dynamo og ifra batteri til jord. Batteriet trenger du ikkje å bytta (rekner eg med) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg