Gå til innhold

Anlegg i A4, tilbakemeldinger

Ranger emnet

stian89

Anbefalte innlegg

Har planer om å få litt bedre lyd i min Audi A4 95 modell. Siden jeg ikke har så mye peiling på dette har jeg fått en kompis til å sette i sammen et anlegg som (i følge han) spiller bra. Men tenkte jeg skulle legge det inn her og få tilbakemeldinger på om det er godt nok.

Musikken som blir spilt er rock (Alter Bridge, Sum 41, Hoobastank og lignende) og dance (Cascada, Basshunter, Groove Coverage, Nightcore(?) og lignende).

Fra før har jeg:

Spiller: Alpine 9873RB - Cirka 1900,-

Originale fronthøytalere.

Vurderer å kjøpe:

Forsterker: dynaBel BF0756 - 3.498,-

Sub: Alpine R-serie SWR-1222D - 1.995,-

Hattehylle: Focal 6K2P 6,5" mellomtone - 1.420,- (denne jeg er mest usikker på.)

Så blir det vel cirka 500,-(+?) i kabler og 500,- i material til basskasse.

Håper på tilbakemelding (vil ikke bruke mer penger enn dette).

Q: Hvilke høytaler størrelser er det plass til i A4 (B5)?

A: I dørene foran er det plass til 5.25" uten noen modifikasjoner, MEN, det må en adapter til for å få montert høytalere i dimensjon 5.25" (har noe med skruehull å gjøre). Bak er det som regel ikke høytalere installert fra fabrikk, men der er det lagt opp plass til 6.5", må kappes hull i dørtrekket og monteres en grill. I hattehyllen er det også plass til 6.5", men det kan selvfølgelig lages større hull hvis man kapper vekk mer materiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil foreslå omtrent som klovnster. Drit i høytalere bak til å begynne med. Kjøp den er god forsterker (dynabelen har jeg hørt skal være bra), et godt frontsett til å bytte ut de orginale du har nå og en grei sub.

Den mellomtonen du har valgt der er kun mellomtone, bare så du vet det, og er etter min mening ikke vits å legge penger der til å begynne med.

I prisklassen du har kommet med vil jeg foreslå å finne en sub til ca 1.500, et frontsett til ca 2.000 og den forsterkeren du har valgt.

Da har du også ledige kanaler på forsterkeren så du kan kjøpe høytalere bak når du ønsker det senere.

Frontsett vil jeg foreslå Focal V1 serie eller Hertz HSK130.

Sub: Focal Access eller Hertz ES300D.

Har ikke prøvd hertz selv men han lest at de skal være veldig bra!

Snakk med installbay (som forhandler hertz) og hør med de.

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vil kjøpe nytt.:)

Har sett litt på 5.25" frontsett.

Er det noen som kan si noe om Focal 130A1 eller Focal 130V1? Lurer på å gå for en av disse.

Og av kabler har jeg tenkt å gå for dette hos Eltek:

- PL5251 dynaBel Power kabel 25mm2 Sort (2 meter) = 98,-

- PL5250 dynaBel Power kabel 25mm2 Rød (5 meter) = 245,-

- PL0605 dynaBel stereo signalkabel 5m, par = 198,-

I tillegg får jeg en signalkabel med en kompis. Er det gode nok og nok kabler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider