Gå til innhold

Volvo 245 - takvinge og fetere bakrutevisker?

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen diskrè takvinger som går på 245? noe ala v70/850 stasjonsvogn-vinger?

Går det an å bruke en "fetere" bakrutevisker på 245?

Ps. er en classic bakluke.

Jeg synest den originale bakruteviskeren ser så pinglete ut :P Hadde vært kult om den kunne vært litt mer beefy!

Jeg har også egentlig et spørsmål vedr. park-funksjon på bakruteviskeren. Min funker på konstant visking og den visker automagisk når jeg spyler på ruten, men bakruteviskeren parkerer ikke.

Den bruker vel samme intervallrelè som viskerene fremme, eller er det eget relè?

Tror ikke det er bryteren min som er gåen.

Den er også sånn at om jeg slår av bryteren, stopper den der den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakvisker fra V70/V50 passer, disse er det kåpe på som kan lakkeres. Ellers passer 850 stv. takvingen bakpå. Eneste er at den er kanskje litt for bred, men litt sparkel, glassfiber og pussing gjør underverker...

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakvisker fra V70/V50 passer, disse er det kåpe på som kan lakkeres. Ellers passer 850 stv. takvingen bakpå. Eneste er at den er kanskje litt for bred, men litt sparkel, glassfiber og pussing gjør underverker...

Takk for tips :-)

Da skal jeg ta å "surfe" på ebay innimellom etter visker... Vinge får jeg helelr ta etter hvert, om det blir aktuellt.

Det vil vel se teit ut med den gammeldagse solskjerm-greien på en ny bakluke? hvit bil forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visker koster ikke allverden på Volvo.. Koster 550 for viskerarm med kåpe. V90 arm da. Med litt mod, passer den på 245 skulle jeg tro, siden den passer alle 700/900, er vel ikke så stor forskjell.

Gamle vingen er tøff da synes jeg.. 245blue_1.jpg

Dette er 850 vingen mener jeg

EmilHetty på forumet her har den andre vingen. Men jeg synes den er tøff. Senking, felger, understell og den vingen, og at Colli shiner bilen og vingen opp vil kanskje gjøre underverker?

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også egentlig et spørsmål vedr. park-funksjon på bakruteviskeren. Min funker på konstant visking og den visker automagisk når jeg spyler på ruten, men bakruteviskeren parkerer ikke.

Den bruker vel samme intervallrelè som viskerene fremme, eller er det eget relè?

Tror ikke det er bryteren min som er gåen.

Den er også sånn at om jeg slår av bryteren, stopper den der den er.

Hadde samme problem. Deretter ble det avdekket på EU-kontroll at skiltlyset ikke virket, og da måtte ledingene som går gjennom hengslene øverst på bakluken skjøtes. En heldig bivirkning av dette var at vinduspusseren igjen begynte å virke som den skulle. Det gjorde forresten også sentrallåsfunksjonen i bakluken, som også hadde vært ute av drift...

Så jeg foreslår at du sjekker ledningene gjennom hengslene.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Så jeg foreslår at du sjekker ledningene gjennom hengslene.

Litt OT, men egentlig er de ledningene gjennom hengslene ganske teit plassert. Går jo ikke lang tid før de knekker. Men gjør sånn her med alle ledningene til bakluka i stedenfor:

PA220010.jpg

Kan bruke tilhengerkontakt kabel el. (mange ledere). Torsjonsvridingen av kabelen over et lenger område er mer skånsom mot ledningene enn å bare bryte ledningene opp og ned på samme sted i hengselet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider