AudioX Skrevet November 30, 2007 Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 en ting som eg har lenge lurt på e om hvordan kamakslene skal justeres i forhold til stemplene etter at en f.eks har demontert toppen, har ikke helt sittet meg inn i det. vet noe om at en momentnøkkel har noen punkter som en ska lfølge!?!?:S stemmer dette?? håper noen kan gi noen greie svar å lære meg litt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet November 30, 2007 Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Punkt en, hvis du ikke har greie på dette, ikke finn på å demontere toppen. Punkt to, kjøp deg haynesboka til bilen din og sett deg ned og les. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet November 30, 2007 Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Enig... For du tar på en måte helt feil... Når du har av toppen, trenger du ikke røre kamakslene... Fordi det er TOPPEN som skal strammes med et visst moment og/eller et visst antall grader... Justering av kamakslene som du er innom her, er for å optimalisere åpningstidene til ventilene, og dette forekommer bare i tuning...(er noen biler som har justering, men dette skal jo være innstillt på det som er standard) Hvis du skulle være så uheldig å måtte demontere toppen, OG kamakslene, må du være nøye med at motpartene ikke byttes om, og at du setter de til med spesifisert moment de også Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2007 Original bil/motor/kammer: Etter håndboka/merkene som er på motorene/kammene. Trimma motor/andre kammer/justerbare kamdrev: Mye lenger avhandling... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg