Gå til innhold

Innkjøp av nytt komp.sett..

Ranger emnet

ActiveX

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men, så kom jeg fram til det at jeg først og fremst skal kjøpe meg et komp. sett.

Jeg vil prøve å kjøpe et komp. sett som det er skikkelig god lyd.

Og jeg vil så kjøpe spillere og forsterkere med mer utfra dette komp.settet.

Har foreløpig en ok spiller, Panasonic. Så trenger ikke en helt ny cd spiller enda iallefall.

Nå vet jeg egentlig ikke hva som er grei nok pris på et komp sett.

Men, skal da ikke overstride så alt for masse.

Som sagt, så er det komp. settet jeg er ute etter et kvalitets sett. :)

Regner med at det sitter ti tals av erfarne bilstereo folk her ute, som kan veilede meg. :)

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du vil legge litt penger i det, så ta en titt på mille serien fra Hertz.. f.eks: http://www.autobilstereo.no/product_info.php?cPath=21_39_75_80&products_id=124

Ja, dessverre nok er det litt i meste laget for min del.

Noen tusen for min del, holder.

Men det som står i kjerra nå da, er Legacy 13 cm (5 1/4") ??!!

4 OHM Impedance

30 OZ Magnet Structure

Sensitivity: 91 DB

50-20KHz

Ikke noe mester innen dette. Men, dette er altså noe søppel.. ^^ SOM SKAL UT! :)

Men det jeg stusser litt på, er om jeg skal støpe ny dør side, også bygge i en 6" høytaler.. Men, litt usikker på om dette vil bli plass.. Med tanke på vinduet bakpå spolen.. Men, hvis jeg klarer å få skyvet høytaleren litt lenger ut fra døra, burde det gå..

Som dere ser på bildet under, så er det kun en tynn plate som altså er på utsiden. Åssen tror dere at det vil bli hvis jeg støper en ny sånn side?

Og når det gjelder det med å få festet høytaleren. Er vel det beste å skru den fast i selve metallet i døra?

6ofbcs5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt rundt om på nettet.

Å klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal gå for.

Sett på blant annet dette:

- FOCAL 165V1

- Kicker KS-652

- JBL GTO-6507C Component system

- JBL Component system GTO 507c

- Infinity REF5020CS Component System

- Rockford Fosgate P152S Component System

- Rockford Fosgate T152S Component System

- Pioneer TS-A132C

Regner med at det sikkert finnes enda bedre komp. sett til den prisen.

Men, hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville gått for infinity. Men ingen liker det samme når det gjelder lyd. Så jeg anbefaler deg å dra til en butikk for å høre disse høyttaøerne spille. Jeg gjorde det og jeg hørte på: Alpine, focal, mb quart, infinity, pioneer, jbl og blaupunkt. Og av dem syns jeg infinity hadde penest lyd, men jeg liker ikke skarp diskant, og infinity lager veldig myk lyd syns jeg. :)

Så jeg kjøpte meg Infinity Kappa Perfect 6.1 og jeg er stor fornøyd. :)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville gått for infinity. Men ingen liker det samme når det gjelder lyd. Så jeg anbefaler deg å dra til en butikk for å høre disse høyttaøerne spille. Jeg gjorde det og jeg hørte på: Alpine, focal, mb quart, infinity, pioneer, jbl og blaupunkt. Og av dem syns jeg infinity hadde penest lyd, men jeg liker ikke skarp diskant, og infinity lager veldig myk lyd syns jeg. :)

Så jeg kjøpte meg Infinity Kappa Perfect 6.1 og jeg er stor fornøyd. :)

Ja, sant.

Får se hva det blir til.

I det ene øyeblikket får jeg godt inntrykk av et merke, så ikke mangen minuttene etterpå, ser jeg noe negativt om det produktet.

Så nærmest umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider