Gå til innhold

350 motor Bra pris?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Originally posted by stepside

har en 350TBI -89 motor på gang, komplett med alt undtatt generator. Fra en krokket (bakfra) suburban (så det kan være en 4 bolt.....

8000:- å det følger med en 700 kasse

Jeg må kjøpe den usett, selger bor mer en 100mil vekk.......

er ikke det et bra pris?

noe annet eg bør tenke på?

Tja for den prisen ville jeg sett motoren og hørst den gå og se kassa funke.

700 kassa er ikke kjent for og være solid så vær forsiktig.

TBI er ikke no og trakte etter så prut litt så er deni boks.

OBS sjekk at det ikke er 305 de fleste kom med det.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du mener at 8000:- er for mye?

Har denne suba 4 hjulstrekk har du et problem hvis du skal sette dette i en vanelig bil, pga. kassa er kortere pga transferkassa, fordelen er at du kan selge kasse til meg for 3000, også har du bare betalt 5000 for motoren og det er billig hvis det er en 350 og 4 boldt.

Kassene ble forandret i 1986 fro det var det mye tull med 700 kassne, men de fleste eldre enn 86 kasser nå er vellovehaldt og da er det ikke noe problem.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du mener at 8000:- er for mye?

Ikke for mye hvis alt er ok men det er ikke billig.

Skal jeg kjøpe noe uset eller ikke testa ja da må prisen ned for meg.

700 kassene blei ikke bedre forde de blir overhalt det er ikke dermed sakt de er forsterka...

Har klart og drepe nyoverhalt 700 på 20.000km med frisk 350 med vortec topper og 10:1i komp og morro kam ikke mer en 300hk men mase moment satte detta i en Van og det hold ikke lengre. Erstatta den av ei TH350 og da holdt det.

Vet 700 objekter er dyyyrt men de er også dårlige så styr unna kjøp heller en 4L60 eller 4L80 men de er dyyyyre.

Lykke til

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å ta død på det meste hvis man er uheldig.

Jeg har hørt at hvis man ikke justerer TV kabelen riktig (full gas og to mm slark er korrekt....) så tar man i værste fall livet av kassen på en tre fire dager.............

Men det at 700 kassene er så dårlige......nja...kanskje ikke helt skuddsikre....men

jeg har en RATSkasse, kostet 18.000 (forrige eier betalte).

merkelig at man kan kjøpe en renovert 350 motor mens det å renovere en 700 koster mer.......

hvor mye betalte du for din renovering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å ta død på det meste hvis man er uheldig.

Jeg har hørt at hvis man ikke justerer TV kabelen riktig (full gas og to mm slark er korrekt....) så tar man i værste fall livet av kassen på en tre fire dager.............

Men det at 700 kassene er så dårlige......nja...kanskje ikke helt skuddsikre....men

jeg har en RATSkasse, kostet 18.000 (forrige eier betalte).

merkelig at man kan kjøpe en renovert 350 motor mens det å renovere en 700 koster mer.......

hvor mye betalte du for din renovering?

Jepp hvis ikke kick down viren er juster dreper du kassa super fort.

Men detta var ikke herjing kun normal størrelse van med noe bilhenger og bil på 500kg henger + 1200kg racing bil mao ikke spes tungt.

Vi monterte inndiger oljekjøler samtidig med det holdt ikke.

I forhold til TH350 er de dårlige og i forhold til gammel TH400 elendige.

Ja de er dyre og overhale og skal du forstreke de samtidig som RATS gjør da blir det svinedyrt men da holder de litt lengre.

Hehe ikke stort en kompiss som driver med det serru.

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke så farlig hvis kassa girer hart, det er verre hvis den girere suuupermykt.

Jeg hade justert min supermykt men takk og lov fikk jeg høre noe annet fort (kjørte kun noen mil :-)

joda 700kaser har jo rykte på seg å ryke.

jeg har kun hatt to slike kasser begge holt over 200.000km, ja den en er fortsatt i live og fungerer perfekt.

Hvis nå 4 gir senker bensinforbruket med 10% (jeg kjør mest landevei) så spar jeg ca. 1,3dl mil det blir 2600 liter x 9 kr = kr 23.400. :-)

RATS er jo dyr men jeg har hørt at du får renovert kassa for 10-12.000........så kanskje man sprare penger ?

Okay regnestykket hakter litt (jeg kjørere jo ikke landevei hele tiden) og alt er jo ikke penger............

forresten hvor vanskelig er det å renovere en girkasse, KAN man gjøre det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhale TH350 er gjør det selv sak hvis du lager noe enkle spesial verktøy. Settet koster vel rundt 1500,-

700 er litt mere vrien men det går emns kal du overhale de bør de forsterkes ikke bare bytte slitte chlutsher etc.

Settet koster engod del mere.

Ser regnestykket ditt men fatter kjører Olds Cutlass (malibu) med Olds 350 og Th400 den bruker fra rett over 1L/mil til 1,3L/mil med vogna på og det er da uten overdrive men med Diesel utveksling i bakakselen.

Vi lage motor for bunndrag og mellomregister og dreit i toppen stopper nå på 5000rpm og den er sterk som en bjørn og går gjerne sidelengs ut av kryssa med diesel utveksling bak.

Så overdrive tja... :D

Erik A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er motoren kjøpt. Kom vell på en ca 8.500 med frakt og alt.

de meste av deler var der. Skitten, men den har nokk stått en stund (men ser okay ut innvendig sjekket topper og plugger). Nå er det bare å rive ned den å bygge, krysser fingrene for at blokken er hel og at det kanskje kan væøre en 4 bolt.......

Kanskje blir det blir en stroker med Vortectopper (modifiserte og portede) en vass kam og en Holley Comander 950 efi (eller Stelt Ram).

Skulle gi ett sted mellom 450-480 hester, ja ja drømmefabrikken er igang...........(det tar nokk tid før motoren er ferdig......)

Kassen selges med converter den har stått i en -98 suburban og har gått ca 200.000 enligt selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider