Gå til innhold

iso(høysignal) til rca(lavsignal)

Ranger emnet

ericandre

Anbefalte innlegg

trenger flere utganger på spilleren min og har ikke høytalere på høysignalkablene. ser de selger en "omformer" på biltema hvor de har rca kontakter på høysignalkabelen.

kan jeg også gjøre dette? har en høysignalkabel og rca plugger.

har en billig spiller så kan prøve. men lurer også på om "yttersiden" av rca er minus og innsiden pluss?

og hva er høyre og venstre av sort og rød merking?

Wild American Horses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger flere utganger på spilleren min og har ikke høytalere på høysignalkablene. ser de selger en "omformer" på biltema hvor de har rca kontakter på høysignalkabelen.

kan jeg også gjøre dette? har en høysignalkabel og rca plugger.

har en billig spiller så kan prøve. men lurer også på om "yttersiden" av rca er minus og innsiden pluss?

og hva er høyre og venstre av sort og rød merking?

Du kan helt sikkert bruke den omformeren fra biltema. den er jo tråsalt lagd for det... skal du ha mange rca så bruk Yl ledd som tidligere nevnt. Å jeg tror at yttersiden av rca er minus og innsiden pluss! rød plugg er høyre og hvit/svart plugg er venstre!

Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noe erfaring med en sånn plugg fra f.eks biltema forresten?

Jeg har nettopp 'arvet' en Fiesta 04 modell fra min mor med sånn tredelt stereo som gjør at jeg ikke kan sette inn en standar 1/2 DIN spiller uten mye mikkmakk/dyrt.

Skal bare ha bilen et lite år så gidder heller ikke bruke alt for mye tid/penger på stereoen.

Blir signalet brukbart, eller er det bedre å bare la det vært orginalt ?

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noe erfaring med en sånn plugg fra f.eks biltema forresten?

Jeg har nettopp 'arvet' en Fiesta 04 modell fra min mor med sånn tredelt stereo som gjør at jeg ikke kan sette inn en standar 1/2 DIN spiller uten mye mikkmakk/dyrt.

Skal bare ha bilen et lite år så gidder heller ikke bruke alt for mye tid/penger på stereoen.

Blir signalet brukbart, eller er det bedre å bare la det vært orginalt ?

høyttalerne er sikkert verste sort, om de ikke bruker de samme som i mitsubishi da, som er helt greie som orginaler.

Ta noen bilder og legg ut på photobucket og link dem hit, det er gratis. Eller se etter et forum med fiesta eller ford eiere.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Archive%5CProduct_images%5C31%5CLarge%5C31-554_l.jpg

denne er fra biltema.

her er den jeg har laget selv.

1201230423.JPG

håper den funker. gidder ikke og ha alle y leddene. skal bare kjøre rca til forsterker forran, bak og basser.

dette er 2 FORKJELLIGE plugger.... den øverste er en ISO signal plugg og den "ombygd" nederste er en ISO høyttaler utgangsplugg....

er du heldig så skjeer ingenting med forsterkeren din men verre med utgangene til spilleren, hvis inngangen på ampen er jordet så vil du jorde = kortslutte et av utgangene til spilleren :tannløs: da det ikke er i samme sammenheng at ampen tåler opptil 6volt -søk etter beskrivelse av brokobling av spillerer eller lignende.:pimp

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høyttalerne er sikkert verste sort, om de ikke bruker de samme som i mitsubishi da, som er helt greie som orginaler.

Ta noen bilder og legg ut på photobucket og link dem hit, det er gratis. Eller se etter et forum med fiesta eller ford eiere.

Høytalerene skal byttes uansett...er søppel det som er der nå!

Det jeg tenkte på er om det er verdt å sette på en sånn ISO-->RCA plugg og koble det på forsterker (og få front+bass) eller om det ikke er verdt tiden og bare bruke spilleren rett på nye front/bakhøytalere (da ingen bass) ?!

Er jo da veldig avhengig av at signalet i en ISO--> RCA blir bra nok til forsterkeren!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider