aslettnes Skrevet Desember 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2007 Hei Jeg lurer på om det er noen som veit hvor nøyaktig kjørekomputeren er når det gjelder drivstofforbruket. Jeg spør siden jeg har oppdaget at den viser for mye i forhold utkjørte distanse og påfylte diesel. Ved et forbruk på 0,75l/mil på kjørekomputeren så er utregnet bare på 0,66. Jeg har sjekket dette over flere tankfyllinger. Hva skal normalt forbruk være på denne? Da jeg kjøpte bilen satt det en TDI powerbox i, denne tok jeg bort umiddelbart. Kan det være at drivstoffmåleren er innstilt for powerboxen og derfor viser feil nå? Bilen er en 2001 Volkswagen Passat 1.9 tdi 4motion Arnt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpassat_tdi Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Dette lurer jeg også veldig på. Når bilen går på tomgang, etter kaldstart da, så viser kjørecomp f.eks at forbruket er på 30L/100KM når bilen hadde stått på tomgang i 30min. Hvordan kan den regne forbuk når bilen står stille på tomgang og ikke ruller. Programmet i kj.comp er vel programmert til å ta gjennomsnitt av forbruk/avstand hvert 5.sek eller noe... Da må det være KUN forbruk/1 per tid eller noe.??? Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crusty Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Hei Jeg lurer på om det er noen som veit hvor nøyaktig kjørekomputeren er når det gjelder drivstofforbruket. Jeg spør siden jeg har oppdaget at den viser for mye i forhold utkjørte distanse og påfylte diesel. Ved et forbruk på 0,75l/mil på kjørekomputeren så er utregnet bare på 0,66. Jeg har sjekket dette over flere tankfyllinger. Hva skal normalt forbruk være på denne? Da jeg kjøpte bilen satt det en TDI powerbox i, denne tok jeg bort umiddelbart. Kan det være at drivstoffmåleren er innstilt for powerboxen og derfor viser feil nå? Bilen er en 2001 Volkswagen Passat 1.9 tdi 4motion Arnt Hvorfor tok du ut powerboxen? Siter Med vennlig hilsen Crusty Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q8oils Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 Etter som jeg leste i bruksanvisningen på bilen min (1.9tdi 98mod) så måler kjørekomputeren hva som er brukt for hver 30 meter den kjører.. (kan også være feil! Jeg skomleste bare gjennom den da jeg kjøpte bilen) Siter VW Passat 1.9tdi stv 98mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg