Gå til innhold

Sentrallås virkemåte A6 C4

Ranger emnet

WAUZZ

Anbefalte innlegg

Noen som har detaljert kjennskap til sentrallåsens virkemåte på disse bilene? Dvs. om det er felles eller separate tilkoblinger for låse/låse opp-funksjon, og om virkemåte er basert på jording eller +12V for å gi aksjon. Og om noen husker de korrekte fargekodene på kablene er det jo ekstra flott.

Trenger dette ifm montering av Defa 821XG bilalarm, ref. figur s. 10 i installasjonsmanual:

http://www.defa.com/doc/31041.1088663698.AK-07-04-8013-D_Norsk.pdf

Kan selvfølgelig sette meg ned med DMMet og teste én og én kabel på vakumpumpa, men det er sikkert andre på forumet her som har gjort samme jobben før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs. om det er felles eller separate tilkoblinger for låse/låse opp-funksjon, og om virkemåte er basert på jording eller +12V for å gi aksjon. Og om noen husker de korrekte fargekodene på kablene er det jo ekstra flott.

Er begge deler faktisk, både pluss og jord. Den ene for å låse opp, den andre for å låse igjen. Fargene husker jeg ikke nå.

Disse går inn på felles punkt på vakuumpumpa.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette testet jeg sjøl for få dager siden.

Hadde kjøpt en fjærnstyrt sentrallås med kun et signal.

Denne sku passe da det liksom bare sku være et signal som både åpna og lukka dørene.

Dette stemte IKKE!!

C4`ene har et strømsignal til og åpne og et anna til å lukke..

Går to kontakter inn til sentrallås pumpa, den ene er bare strøm (+12volt) og jord (-).

Mens den andre kontakten har en 8-10ledere der to av disse e åpne og lukke signalet.

Huske jeg ikke helt feil er lukkesignal lederen blå/grønn mens åpnesignalet brun!

Dette finner du enkelt ut ved å ta ei prøvelampe (type penn med lyspære i) og jorde så stikk du den igjennom isolasjonen på lederne og ser når dørene låses og låses opp!!

Enkelt å greit og ingen fare for å ødelegge noent ing på denne måten:)

Lykke til:)

Glenn-Andre Thomassen:Kjør hardt, kjør stil, kjør Audi bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider