Gå til innhold

Noen spm, vedrørende støping..

Ranger emnet

ActiveX

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg nå skal anskaffe meg nytt bilstereo, trengs jo bilen inni et par forfriskninger..

Derfor har jeg først og fremst tenkt å støpe om bilsidene, altså sånn at jeg plassere høytalere, samt få vinklet de.

Sånn som det er pr, dags dato er bare noen simple plater som holder det hele sammen.

Som du kan se på bildet under.

(Beklager for dårlig bilde. Kommer tilbake senere med et skikkelig bilde av dørene.)

72bep03.jpg

Derfor lurer jeg på, hva bør jeg og er det beste.

Støype et nytt deksel, sånn at det vil passe som det er nå med hull ol.

Eller at jeg støyper på vinkelen til høytaleren.

For som jeg tror det nå, så bør jeg støype alt på nytt også trekke det senere.

Og vil dette holde sånn at det ikke feks detter av eller knekker?

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støpe vinkler eller små "hyller" til høytalerene oppå dørtrekket du har fra før av du mener?

kan nok bli vanskelig å få festa glassfiber "hyllene" på vinyl?:)

eller så kan du jo evt støpe "hyllene" for seg selv, og evt lime de på tilslutt + evt sparkling, sliping , trekking?

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støpe vinkler eller små "hyller" til høytalerene oppå dørtrekket du har fra før av du mener?

kan nok bli vanskelig å få festa glassfiber "hyllene" på vinyl?:)

eller så kan du jo evt støpe "hyllene" for seg selv, og evt lime de på tilslutt + evt sparkling, sliping , trekking?

Nja, tenkte mer på å vinkle høytalerne.

Men sant som du sier. Kan bli vanskelig å få dette festet.

ville nok laga komplette nye dørtrekk :) så får du samtidig stiva opp dørtrekket litt :)

Ja, det som egentlig var planen.

Å støpe alt på nytt, også trekke opp igjen bilen/døra.

For har tenkt å gjøre dette med hele bilen, få litt mer moderne style inni bilen.

Men åssen vil dette bli med festing osv?

Funker det med å skru dette fast i selve døra? Tenker generelt på forma som skal støpes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kombinasjon av vinyl og alcantara syns jeg er absolutt penest da, men resten av interiøret ditt legger jo litt begrensninger på materialet/struktur/farge

Såvidt jeg vet, så er alcantara en smule dyrt?

Eller er det bare noe folk vil ha til?

Men, planene er jo å trekke om hele bilen.

Fjerne denne stygge, kjedelige fargen som er inni bilen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider