Gå til innhold

motorfeste spørsmål f til fk

Ranger emnet


skjarlie

Anbefalte innlegg

de hydrauliske motorfestene er mer komfortable, skaper mindere resonans etz i karosseriet.

Men det koster jo flesk og er ikke på langt nær like holdbart som noen gummiputer.

 

tilbake til spm ditt, så trur jeg du burde finne et par ramme-braketter fra en bil med hyd. motorfester ja...jeg er ganske sikker på at de for gummi er noe høyere enn de for hydrauliske... du kan risikere at girkassa slår oppi tunellen.

 

Om ikke, så kan du ta mål av de du har, og måle på en bil med hyd, motorfester om det er noen forskjell, tror ikke det er så mange som har sjekka ut akkurat det :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har bestillt motorfester frå 940 no.. men girkassa kan vel ikkje ta borti, når, etter det eg har høyrt er identiske karosseri på 740 og 940?? stemmer ikkje det? då må det jo gå

 

ikke karosseriet det står på, de er jo prikk like. MEN, Hydrauliske motorfester er ca 3 ganger så høye som "vanlige" gummipucker, og siden motor og girkasser er ankret opp i et "tre-kant"- oppheng, vil før eller siden clutchhuset slå oppi tunellen om motoren heves i front.

Du har sikkert sett avstanden mellom clutchhus og tunell...prøv å lirke inn 2 hockeypucker inn der, og se at det lett blir trangt :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke helt hva du skriver der, men "brakettene" opp fra bjelken under motoren (mellom framhjula), motorfestet(i ditt tilfelle hydraulisk), og braketten inn til motorblokka må være av SAMME type (altså ALLE delene burde være fra en bil med hyd. motorfester).

 

Jeg er ikke overbevist om at ALLE 940'er har hyd. motorfester...men turbo-modellene har det. Men det passer på 700-karosseriet, det gjør det.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår