Gå til innhold

Sote vinduene...

Ranger emnet

ActiveX

Anbefalte innlegg

Han mener at du skal ta superlim eller blank neglelakk øverst for å forsegle kanten slik at den ikke løsner så lett:)

Åkei. Da skjønner jeg.

Men, bare et spørsmål vedrørende soting av vinduer.

Når man skal eu godkjenne bilen, får man den godkjent med bare bak vinduene sotet?

For nå har jeg alle vinduene sotet, så tror ikke det går igjennom eu godkjenninga.

Må gjennom den før jeg får skilt på bilen igjen. :P

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei. Da skjønner jeg.

Men, bare et spørsmål vedrørende soting av vinduer.

Når man skal eu godkjenne bilen, får man den godkjent med bare bak vinduene sotet?

For nå har jeg alle vinduene sotet, så tror ikke det går igjennom eu godkjenninga.

Må gjennom den før jeg får skilt på bilen igjen. :P

Du kommer ikke gjennom eu om du har frontruten eller siderutene fremme sotet, da dette ikke er lov. Men du kan jo være heldig :)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det bra da? :)

Men, du vet ikke om det ville fungert bare ved å spraye de? ;)

Man mikser til klarlakk i en kopp tilsetter maks 10% farge så er det bare og sprøyte i vei;)

Men husk og vask rutea veldig godt med f.eks rød sprit eller tynner el lignende.

Dette må tørkes av veldig godt før det sprøytes i vei.

Må og så huske og støv tørke det veldig godt for støvkorn synes veldig godt på ruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ikke gjennom eu om du har frontruten eller siderutene fremme sotet, da dette ikke er lov. Men du kan jo være heldig :)

Ja, var det jeg var redd for.

Men, hvis vinduene bak(baksete rutene) er sotet, går den igjennom da?

Har tenkt å fjerne sotfilmen fra vinduet framme.

Lykke til=)

Takker for den. :)

Man mikser til klarlakk i en kopp tilsetter maks 10% farge så er det bare og sprøyte i vei;)

Men husk og vask rutea veldig godt med f.eks rød sprit eller tynner el lignende.

Dette må tørkes av veldig godt før det sprøytes i vei.

Må og så huske og støv tørke det veldig godt for støvkorn synes veldig godt på ruta.

Jeg er redd dette vil bli en smule komplisert for min del.

Så får først og fremst prøve meg med neglelakk/superlim etter EU godkjenningen.

Men, takk for tipset. :)

*86 Mercedes BenQ 190 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Ford: Har du testet dette? En kompis av meg prøvde dette, og det ble veldig skjoldete..

Jeg har gjort det ved flere anledninger, funker helt fint dette, ingen skjoldinger i det hele tatt, men for en som ikke har noen erfaring med lakkering så er det nok ikke så enkelt, så da er det jo best å få en erfaren lakkerer til å gjøre det

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider