Gå til innhold

Kjøpt meg sierra :)

Torpie

Anbefalte innlegg

Hey, har endelig solgt corradoen og nå i går kjøpte jeg meg en sierra 2.0l IS 2 dørs, knall rød... Den virker veldig strøken..

Men lurer på hvor er det jeg bør se etter deler osv til den, liker den lille svarte gummi spoileren som er på den, men den er litt slitt. Men hvis jeg skulle funnet på å sette på en cosworth vinge, er det noen som vet om hvor jeg finner en brukt en og hva ca jeg må ut med?

kult om noen har noen tips/råd hva jeg bør gjøre med den ;) den har bare gått 150tusen og er helt orgianal og ganske så strøken utseendemessig hvertfall. Lurte litt på om å sette på noe green filter og eller effektanelgg men jeg har ikke en dritt peiling på det. hørt så mye rart om power filter at det ikke må være med olje da ødelegger det motor osv... :S

2000 Volkswagen Bora Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En cosworthspoiler koster alt fra 1000kr og oppover, finnes både orginale i plast og replikater i glassfiber på markedet.

Festebraketter finner du på ebay for en 500kr ca.

Ang. filter og olje som ødelegger motor er vel dette mest ett "audiproblem", altså biler med luftmengdemåler som blir defekt etter lengre tid med oljeinnsatt filter. Ikke hørt om sierra sin lmm som har blitt ødelagt av dette.

Legg ut noen bilder da, alltid morro å se en strøken 3dørs :)

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe blir det vel kansje filter da, skal jeg gå for green, kn eller noe annet? skal ha lyd!!! :)

Legger ut bilder og litt sånt i morgen jeg, skal hente den da :P

En kamerat kjøpte seg 2.9 v6er i går, kosta 10 tusen :fatality: og den går faen meg som en dass, motoren fusker litt og han typen momla noe om ventiler og noe som måtte justeres. Har noen peil? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sån endelig fått den i hus ;) Jævlig fin bil, ser ikke ut som den er vært sitti i inni.. en 80 åring som har kjørt rundt med den.. bare gåt 150, kjenner det på giret jævlig tight.

Lurer på en ting.. Er ikke så farlig men merka nå at når det er veldig kald er det vanskelig å få den i gir.. den er jævlig seig liksom.. hva kan man gjøre for å bedre det litt?

Også skal jeg bytte batteri på den, og trenger noe det er litt futt i siden jeg skal ha forsterker med litt juice i, hadde problemer med corradoen når det gjaldt det der. Kan jeg bare kjøpe et batteri på biltema eller burde jeg kjøpe et dyrere et fra et kjent merke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en orginal, og strøken 3 dørs is, så må du ikke finne på å ødelegge den med vinge... kjøp deg en orginal is spoiler, og felger, så har du en FIIIIIIN bil...

Jeg har hatt ganske mye stereo i mine sierraer, og det er sjelden behov for å bytte ut batteri, hvis det du har er bra... bytt heller ledningene fra dynamoen til batt. og jordingen fra batt. til chassi... skal du på død og liv ha filter, så holder biltema filteret i massevis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nei nei hehe skal ikke putte på noen vinge :) er en søt liten svart på den.. skal holde den orginal :) men skal lakkere den i orginal fargen tenkte jeg :) den er rød men røde biler blir så slitte i fargen.. skjønte ikke hvordan jeg la ut bilder... Men det jeg skal gjøre med den er å få litt lyd med anlegg og filter ;) menneh, det jeg lurte på var hvorfor det er så vanskelig å få den i gir? spsielt når den er kald.. noen ganger for å få den i 1 gir så må jeg sette den i R eller 5te først, også kjenner man at det smeller litt... hehe men er det noe enkelt? hva er grunnen? eller må jeg bytte hele kassa for å fikse det ? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være girkasseolja begynner å bli gammel, hehe. Hyundaien var ganske treg på giring, men så fylte vi vel på ny girkasse olje, elle hva det var vi gjorde, var masse bedre då.

Forstod det som om du hadde vinge på bilen som var svart gummi og at den var slitt, hehe. Da er autoglym tingen;-)

Mvh. Silje-Renée (http://www.srsuperteam.tk)

BMW 523ia Touring

Hyundai Accent 1996

Ford Sierra 1986 Bilcrossbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å byttte olje på kassa di du.. hvis det ikke er noen ulyder eller noe ellers fra kassa di så er det mest sansynelig ojen.. enten gammel eller for tykk olje.. hvis det er for tykk olje så blir den lettere i giringa etter litt kjøring.. det er min erfaring ivertfall:driving

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida er ikke vanskelig.. vet ikke helt åssen det ser ut på kassa di men det er nok to bolter der en nederst og en nesten på toppen.. den i bunn er til å tømme ut oljen og den på toppen er til fylle på med.. leit deg fram til bilen din her så finner du ut åssen olje og hvor mye den skal ha.. greit å vite hvor mye den skal ha når du skal kjøpe olje vettu.. http://img.photobucket.com/albums/v104/WingDude/diverse/smorekart.gif

*1986 3dørs is (solgt)

*1992 5dørs dohc - langtidsprosjekt prosjekttråd

*1991 4dørs dohc - Weekend Warrior.. prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider