Gå til innhold

Kjøpt eu ok bil, men fy for en grov mangel jeg fant...

Ranger emnet

ZZTopp

Anbefalte innlegg

Har du en dårlig dag eller??? Sikkerheten er det viktigste man må passe på når man er ute å kjører! Eller er du en av de som tror man er så mye bedre enn alle andre? Høres sånn ut! Så et lite råd: Tenk deg om før du snakker neste gang! Skjønner ikke litt om hva du preiker om... ikke har du litt peiling heller! Og btw' date=' så er det mest sannsynlig verkstedet sin feil! Hvem ellers??[/quote']

Dagen er vel som dager flest, hva det har med sikkerhet å gjøre vet ikke jeg

Det er jo nettopp det jeg sier. Hvis man er veldig opptatt av sikkerhet, så ville det vel være smart å ta bilen til et verksted da airbaglampa begynte å lyse..

I tilfelle du må ha det inn med teskje: Lysende/blinkende airbaglampe er i flg gjeldene regler ikke en mangel på PKK, eller EU kontroll om du vil

Og her vet jeg hva jeg snakker om

Og da mener jeg det er feil å henge ut verkstedet fordi de ikke har satt mangel på det, og det var jo det det handla om her.

At kunden reagerer på det, men ikke kjørte til verkstedet da lampa begynte å lyse, vitner om at det ikke er så farlig hva man foretar seg selv, bare man kan klage på andre..

Tror ikke jeg er noe bedre enn andre for det.

At du ikke skjønner litt av hva jeg prater om får være ditt problem.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser for meg at du er en sånn lømmel til sjåfør.

Tror du eier veien. Iallefall etter hvordan du utdyper deg om ting.

Men en dag vil du nok også skjønne det at alt handler ikke om å være den tøffeste gutten på veien. Finnes virkelig en fin terskel imellom å være trygg og tøff.

Hva i hule heite har min oppførsel etter veien med airbaglamper og opprusta karosserifester å gjøre??

:w00t

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun rust på BÆRENDE konstruksjon som anmerkes med 2er evt 3.

Om karosseriet ligger løst på ramma på et punkt er det vel ikke noe som går så betydelig utover sikkerheten.

Fiks det selv! Kan bare glemme å prøve å presse verkstedet her..

PKK er kun en generell sjekk der og da. Selv om en bil nettop er Eu godkjent betyr ikke det at bilen er i bra stand!

Feks sjekkes kun nivået på bremseveskebeholderen, ikke innholdet.Kan likså gådt være fylt på saft..

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joa noen mekanikere gjør vel det. Det bir nesten som å peile oljen og sjekke kjølevann, ikke noe man SKAL gjøre/sjekke på PKK, men som ofte blir gjort og som regel verkstedet kan tjene penger på.( Skifte/fylle på olje,br.veske.kjøleveske)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EU-kontroll er ikke akkurat dokumentasjon på at bilen er i god stand. Jeg har sett mye rart gå gjennom EU-kontroller hos mmange forskjellige verksteder. Men et karrosserifeste som er rustet av er noe av det værre jeg har hørt om. Kanskje de aldri gadd å ta den opp på bukk?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joa noen mekanikere gjør vel det. Det bir nesten som å peile oljen og sjekke kjølevann, ikke noe man SKAL gjøre/sjekke på PKK, men som ofte blir gjort og som regel verkstedet kan tjene penger på.( Skifte/fylle på olje,br.veske.kjøleveske)

Først sier hinter du til at PKK ikke er bra fordi ikke for eksempel bremseveske kan være saft, og når du får svar om at noen faktisk sjekker det er det galt òg, fordi da er verkstedet bare ute etter å tjene penger?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først sier hinter du til at PKK ikke er bra fordi ikke for eksempel bremseveske kan være saft, og når du får svar om at noen faktisk sjekker det er det galt òg, fordi da er verkstedet bare ute etter å tjene penger?

Ok, for det første burde du pugge litt rettskrivning. og for det andre..Det med bremseveska var bare et eksempel, skulle prøve å få folk til å forstå at selv om en bil nettop er eu godkjent betyr ikke det nødvendigvis at den er i god stand!

Og sjekking av kokepunkt har jeg aldri sakt er galt, men er ikke noe kontrollpunkt på en PKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe rart det blir krig. Har selv opplevd å bli utskjelt etter noter, fordi jeg hadde "gått nøye" gjennom bilen på en PKK, og to dager senere streika bensinpumpa..

Så det er veldig mange som ikke vet hva en PKK er

Hehe, jeg har vært borti folk som kommer sinte tilbake og spør hvorfor ikke serviceheftet er stemplet etter eu kontrollen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider