Lille Ole Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Hei! Jeg driver å setter i stand 190'n min til EU godkjenning, men jeg har støtt på noen problemer med lysene. * Det første jeg stusser på er at tåke lysene virker når parklysene er på, men med nærlys eller langlys virker de ikke. Skal det være sånn på 190'n? Hva er problemet? * Det andre er at langlyset virker kun på venstre side, å når jeg setter på langlyset blir lyset på høyre siden veldig svakt. Det er ingen feil med pærene, de har jeg sjekket. Hva kan være galt? Lille Ole Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toreso Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Det med tåkelysene er ikke noe gale med. Noen 190er kan man kjøre med tåkelys og hovedlys (noe som ser jævla stygt ut forresten) og andre ikke. Tror dette har noe med om de er importert eller ikke, rett meg om dette er feil. Om du absolutt vil kjøre med kjøre- og tåkelys kan du vel koble om bryteren din ;) Siter 1984 Volvo 360 2.0 1993 BMW 318is 1991 MB 190E 2.3 Sportline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lille Ole Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 det at jeg ikke kan bruke tåkelysene med hovedlysene er helt greit for meg, men jeg fikk feil på det på EU kontrollen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Grunnen til at det ikke går ann å kjøre med nærlys og tåkelykter er pga den er solgt ny i norge. Min som er import er ikke dette noe prob på. kan kjøre med tåke og nær samtidi. ha på wd 40 på kontaktene. Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lille Ole Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Takk for svar. Så da er dette med tåkelysene i orden da. godt å hvite. Kan dette med hovedlysene ha noe med dårlig kontakt i sikrinsboksen å gjøre. Liker ikke elektro arbeid :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toreso Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Skjedde det samme med meg på EU-kontroll. Selvom fyren som sjekka bilen min hadde hatt et drøss med mercedeser før, klarte han ikke å forstå hvordan man slo de på før jeg kom og viste han det. Siter 1984 Volvo 360 2.0 1993 BMW 318is 1991 MB 190E 2.3 Sportline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 Tåkelysene skal ikke lyse sammen med hovedlysene, ihvertfall ikke på norske biler. Logisk nok, da hovedlys i tåke ikke er noe særlig. Det at langlyset ditt ikke fungerer høres ut som en jordfeil. Sjekk jordingspunktene framme under lyktene. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lille Ole Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Takk for nyttig info! Det som faktisk var problemet var at sikringen for høyre langlys var irret. Skiftet den og alt er i orden. Bilen ble EU godkjent i dag. hærlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Gjerne puss over alle sikringene slik at du oppnår bedre kontakt. De er kjent for å være dårlige. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg