Gå til innhold

Hvorfor syntes du ikke du har kul lyd i motoren lenger? Fordi dere så denne videon!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Fin lyd, men F1 bila har jo "nesten" lik lyd.......:)

Feteste motor lyden(bortsett ifra sint v8 med 90graders veiv seff;) ) er fra 500GP sykkla! 2-T er gøy!

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mine ører blir 2-takt (og wankel) slitsomt i lengden.. liker mere sammensatte lyder(stempler, ventiler, resonanser etc..)

 

foretrekker en gammel flathead V-8'er eller V-2, grove boksermotorer og tilogmed en rekke 8'er... gjerne med mekaniske løftere og forgassere...

 

Men tomgangen på en totakter er trivelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

i mine ører blir 2-takt (og wankel) slitsomt i lengden.. liker mere sammensatte lyder(stempler, ventiler, resonanser etc..)

 

foretrekker en gammel flathead V-8'er eller V-2, grove boksermotorer og tilogmed en rekke 8'er... gjerne med mekaniske løftere og forgassere...

 

Men tomgangen på en totakter er trivelig..

 

enig med deg der... ikke no er som når en skikkelig V8 drar i gang...hørte jo det fint sist på ringbanen. *broooom*

 

men at den rotormotor'n der hadde lyd...ikke tvil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den absolutt feteste lyden jeg noen gang har hørt av en bil er fra en gammel BRM(tror jeg?) F1-bil... 1.5l V16 med kompressor. Jeg fant lydfilene på nett en gang, men jeg har mistet de under en reinstallasjon for et år siden. En kveld jeg satt og switchet litt på kabel-tv`n hørte jeg plutselig den samme lyden! Det viste seg at lyden var tatt fra en gammel spillefilm som handlet om F1 i 50-årene. Husker ikke hva den het, tror det var Grand Prix eller noe sånt. Skal se om jeg finner noen lydfiler.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fant jeg en av lydfilene ihvertfall, synd det ikke var den beste.

 

Last den ned, skru opp volumet og nyt!

 

Her er litt info om bilen,pastet fra

denne siden :

 

Racing enthusiasts will remember the sound of the BRM V16 long after memories of modern racing cars have faded - the pitch and sheer volume of its 16-cylinder scream, which reputedly distracted seasoned drivers in cars alongside on grids in the 1950s, has never been matched. Deeper memories will be of a promise which soon gave way to fiasco.

 

1950-51 BRM V16 Type 15 Mk 1

 

ENGINE

 

Type:

 

135-degree V16, longitudinally mounted ahead of the cockpit; water-cooled, dry sump

 

Construction:

 

alloy cylinder block with cast-iron wet liners; light-alloy crankcase with two-piece, 10-bearing crankshaft

 

Bore x stroke:

 

49.53 mm x 48.6 mm

 

Displacement:

 

1488 cc

 

Valve gear:

 

two valves (diameters: inlet 1.25", exhaust 1.09") per cylinder at an included angle of 80 degrees, operated through rocking followers by twin overhead camshafts per bank of cylinders, gear-driven from centre of crankshaft

 

Fuel system:

 

Rolls-Royce two-stage centrifugal supercharger, two SU carburettors; petrol/alcohol fuel

 

Ignition:

 

Lucas coil with four Lucas magnetos; one Lodge spark plug per cylinder

 

Maximum power:

 

330 bhp at 10,250 rpm (1950) to

 

460 bhp at 1 1,000 rpm (1951)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by espentan

Mmm, den første klippet der er av en Mazda 787B, bilen Mazda vant Le Mans med i 1991. Motoren er en 26B 4-rotors wankelmotor med 700hk og 680 Nm.

 

Mer kan høres her:

 

http://www.tandberg.org/temp/787b_entry.mpeg

 

http://www.tandberg.org/temp/787b_start-and-rev.mpeg

 

 

De har jeg og :)

 

wankel ble forbudt etter bilen vant vel og merke.... wankel var for bra for Le Mans!

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espentan

Mmm, den første klippet der er av en Mazda 787B, bilen Mazda vant Le Mans med i 1991. Motoren er en 26B 4-rotors wankelmotor med 700hk og 680 Nm.

 

Stemmer. Det var bla. Johnny Herbert som kjørte. Jeg var der og heide på Schumacher i en Sauber Mercedes. Scumacher/Sauber var raskest på banen, men bilen holdt ikke ut Schumachers tempo.

 

I 89`kjørte Aston Martin med en 6 liters V8. Den hørte vi med magen! Lyden ville skremt Mike Tyson!

 

Tormod

Rød 90`MX-5, FM2 - turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

Den absolutt feteste lyden jeg noen gang har hørt av en bil er fra en gammel BRM(tror jeg?) F1-bil... 1.5l V16 med kompressor. Jeg fant lydfilene på nett en gang, men jeg har mistet de under en reinstallasjon for et år siden. En kveld jeg satt og switchet litt på kabel-tv`n hørte jeg plutselig den samme lyden! Det viste seg at lyden var tatt fra en gammel spillefilm som handlet om F1 i 50-årene. Husker ikke hva den het, tror det var Grand Prix eller noe sånt. Skal se om jeg finner noen lydfiler.

 

 

det var MOTORLYD det...

Ganske imponerende lydtrykk fra en 1,5 liters motor.. får nesten grøssninger når den kjører rett forbi mikrofonen.

 

 

liker oxo lyden på denne akkurat når de drar avgårde:

http://www.porsche.co.uk/english/gbr/entertainment/sounds/sound/904.mp3

 

synd at cisitalia bilen til Porsche aldri ble helt ferdig... regner med at det var godlyd i den motoren oxo: 1,5 liters kompressormatet 12'er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår