Gå til innhold

Litt volvoporno

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jernlunge i ræva er tøys, tiltross for enkelte sikkert vil hevde at det har sine fordeler. Uansett skaper det flere problemer enn det løser.

 

En løsning med turboen plassert på normalt vis vil alltid fungere bedre enn rumpeturbo, selv om også det fungerer til en viss grad.

 

 

Må ikke være såå negativ. Dette kan funke meget bra, noe STS er bevis på. Syntes jeg kjenner igjen STS sine komponenter her ja.

 

Denne så spennede ut: V8, coilover, RMT.... hmmmmm.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke være såå negativ. Dette kan funke meget bra, noe STS er bevis på. Syntes jeg kjenner igjen STS sine komponenter her ja.

 

Denne så spennede ut: V8, coilover, RMT.... hmmmmm.

 

Joda, det funker tilsynelatende bra, men det hadde funket enda bedre dersom turboen hadde sittet nærmere motoren.

 

Turboen er beregnet for de høye temperaturene som oppstår, bagasjerommet ikke. Olja må ha egen pumpe for returen. Dessuten er det ingen tvil om at forsinkelsen er større enn dersom rørgatene ikke hadde vært på linje med de fra Alta-utbyggingen. Nå er ikke jeg noen turboekspert, men jeg kan ikke skjønne annet enn at entalpien må bli skadelidende her.

 

Hvilke fordeler har rumpelunge egentlig?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvilke fordeler har rumpelunge egentlig?

 

Er egentlig mange, bedre plass å mindre varme i motorrom er bare noen av dem.

 

Dette ble litt offtopic, så du kan jo lese litt her, der jeg prøvde å gi gutta noe å tenke på. Står masse info der å masse linker. Legg forøvrig merke til noens bastante meninger. Skakke værra lett.

 

http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=9171&highlight=

 

 

 

En liten smakebit:

 

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig mange, bedre plass å mindre varme i motorrom er bare noen av dem.

 

Dette ble litt offtopic, så du kan jo lese litt her, der jeg prøvde å gi gutta noe å tenke på. Står masse info der å masse linker. Legg forøvrig merke til noens bastante meninger. Skakke værra lett.

 

http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=9171&highlight=

 

 

 

En liten smakebit:

 

 

Vel, varmen i motorrommet har man da for lengst lært seg å takle. Plassen i motorrommet likeså. Bare se på Zzzz... zzzz...

 

For moro skyld skal jeg fylle intercoleren min med vann i kveld, så skal vi se hvor mye den rommer. Jeg tenderer i retning av å være enig med de som mener at dette ikke er en god løsning. En turbo drives av den sammensatte størrelsen entalpi, og jeg vil tro at dersom man regner på entalpien i dette tilfellet så vil må få betydelig dårligere resultat enn om turboen satt nærmere motoren. Løsningen skaper etter mitt syn flere problemer enn den løser.

 

Jeg vil til bunns i rumpelungeproblematikken og beslutter herved at dette ikke er off-topic.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i prinsipp 2 måter å gjøre dette på. Pulslading og konstant trykk. Pulslading på små motorer og konstant lading på store motorer. Store motorer er type lasteskip.

 

Har du ikke lest den turboavhandlingen til Johan Edlund da Reodor..?;)

 

http://hem.bredband.net/b132378/turbo.pdf

 

Se side 43.

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår