Exerqtor Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Som det står i tittelen, åssen vil det bli å sette dumpen før ic'n? Altså på røret mellom Turbo'n å IC.. Lurer på det siden jeg vurderer en dump med horn og resirk, å da vil det jo være kortere vei for resirk lufta derfra å ned til røret mellom luftfilteret å turbo'n enn at den hadde sotte mellom IC og innsug.. Men så mener jo så å si alle at enn bør ha dumpen så nærme innsuget som mulig. Hva er å foretrekke? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Kan ikke helt skjønne hvorfor det skulle være fordelaktig med dump nærmest mulig innsuget, men uansett så går det sikkert fint. Originaldumpen sitter jo på turboen... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Tenkte sånn at jeg skulle sleppe å dra en tjukk slange for resirk lufta tvers overmotorromet istede for å ha en litten vakumslange. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Originaldumpen sitter jo på turboen... Det er vel wastegaten du mener? Angående plassering av dump så mener jeg at dette har vært diskutert før her inne. ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Det har vært diskutert 50000000000 ganger før... Det jeg og endel andre har kommet fram til er at det ikke blir noe merkbart lag når en flytter dumpen før IC kontra å ha den etter. Kanskje det kan være litt å spare hvis en kjører rundetider på en eller annen bane men for gatekjøring er det helt ubetydelig mener jeg. Martin schanke sier jo at dumpen stjeler effekt og respons og råder til å fjerne hele dritten. No va du smart, no va du fryktelig smart! Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Det er vel wastegaten du mener? Angående plassering av dump så mener jeg at dette har vært diskutert før her inne. ;) Det sitter en original dump på turboen. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Det sitter en original dump på turboen. Ah, noe spesielt for Volvo? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Noen som kan forklare meg resonementet bak å ha dumpen før/etter IC? Ville tro at trykket jevner seg høvelig ut i IC og rør i det dumpen åpner, samme hvor dumpen måtte være. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Fant denne: http://www.bilforumet.no/200-serien/179374-teorier-dump-f-r-og-etter-ic.html Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Ah, noe spesielt for Volvo? Ikke vet jeg! :P Spesielt for turboen kanskje. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Fant denne: http://www.bilforumet.no/200-serien/179374-teorier-dump-f-r-og-etter-ic.html Som egentlig ikke forklarer noe som helst da... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Som egentlig ikke forklarer noe som helst da... Nei, men viser at det er blitt diskutert før ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Skylinen min kom med dump før ic i fra japan. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Men da er det sikkert kjempeflott med dump før ic! Hva med trykkbølgen som kommer når spjeldet lukkes, eller er ikke det noe tema? Mtp trykkstøt bakover i systemet helt til den "varme" sida av ic? Jeg spør av nysgjerrighet, og vet ikke særlig mye om dette. *edit: kanskje lese tråden det henvises til ja :knock: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 om du har en god ic tror jeg ikke du merker noe forskjel. ( TROR ) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.