Colli Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Tenk på alle de som kjører uten dump da. Der går jo trykket helt tilbake til turbo, gjennom IC. Har ikke hørt om så mange som har ødelagt IC på dette, men at turbo slites ut raskere. Tror det skal gå helt greit jeg. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Tenk på alle de som kjører uten dump da. Der går jo trykket helt tilbake til turbo, gjennom IC. Har ikke hørt om så mange som har ødelagt IC på dette, men at turbo slites ut raskere. Tror det skal gå helt greit jeg. Spørs litt på IC også da, men jeg tror den nyere 940 IC skal duge til noe over 1 bar ladetrykk. Jeg vet ikke hvor høy peak man vil få når luften plutselig møter en vegg, men det vil vel avhenge av ladetrykket, rpm på turbo, etc. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Det sies at luftstrømmen kan snu når overtrykket skal ut, personlig tror jeg ikke dette har noe og si på vlike motorer med moderat ladetrykk. men snakker vi 3bar ladetrykk kan det jo diskuterses om det vil gi noen forskjell. med dump før eller etter IC. siste motoren til TJ hadde dump før IC og det var da godt over 450Hk i den..... dette er et tema det er like mange meninger om som det er folk kan det virke som. Men det skulle vært moro og sett en test, hvor dumpen var prøvd på begge sider på samme motor. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nstyling Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 For å få best mulig utbytte av åpen dump så skal den nærmest mulig gasspjeldet dette for å kvitte deg med trykkbølgen så fort som mulig. Men etter min mening er Åpen dump noe dritt som fukker opp luft/bensin mengden i motor og får den til å gå ujevnt. Dette gjelder biler med LMM, bruk vanlig eller forsterket resirkuleringsventil!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Hva med å la vær å bruke lmm istedet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Hvorfor det??? Bytte sprut for å kjøre rundt med en fiselyd? Sett den før, av praktiske årsaker... Har ingenting å si på en gatemotor med moderat ladetrykk mener jeg. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Spørs litt på IC også da, men jeg tror den nyere 940 IC skal duge til noe over 1 bar ladetrykk. Jeg vet ikke hvor høy peak man vil få når luften plutselig møter en vegg, men det vil vel avhenge av ladetrykket, rpm på turbo, etc. Tror ikke det er noe problem for de fleste her inn, da svært få lader mye over 1 bar. For meg skal det i hvert fall gå greit! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.