Gå til innhold

Startproblemer.

Ranger emnet


angstkid

Anbefalte innlegg

Hallaisen.

 

Jeg har en 90modell 240 som vi i mars i år satt i en turbomotor(B230FK 97') De første månedene gikk den helt fint å starte men etterhvert ble den veldig seig.. Om bilen står f.eks over natta og jeg skal ut å starte den, er det så vidt den går på tomgang. Jeg må saaakte men sikkert gi mer og mere gass, og om jeg gir for mye så virker det som om den kveles. Da er det umulig å få start den dagen, med mindre jeg taues i gang. Det fungerer faktisk ganske bra, men kjedelig å bli taua igang hver dag:/ Har tatt feilkoder, og det viser ingenting. Også bytta LMM osv.

 

Om jeg først blir taua igang, og kjører et kvarter f.eks så stopper, er det ingen problem og starte igjen. Det er altså kun når motoren er kald.

 

Er det noen smarte volvofolk her inne som kan gi meg noen tips?

 

 

Mvh Thomas.

90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt)

86' Volvo 240 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaisen.

 

Jeg har en 90modell 240 som vi i mars i år satt i en turbomotor(B230FK 97') De første månedene gikk den helt fint å starte men etterhvert ble den veldig seig.. Om bilen står f.eks over natta og jeg skal ut å starte den, er det så vidt den går på tomgang. Jeg må saaakte men sikkert gi mer og mere gass, og om jeg gir for mye så virker det som om den kveles. Da er det umulig å få start den dagen, med mindre jeg taues i gang. Det fungerer faktisk ganske bra, men kjedelig å bli taua igang hver dag:/ Har tatt feilkoder, og det viser ingenting. Også bytta LMM osv.

 

Om jeg først blir taua igang, og kjører et kvarter f.eks så stopper, er det ingen problem og starte igjen. Det er altså kun når motoren er kald.

 

Er det noen smarte volvofolk her inne som kan gi meg noen tips?

 

 

Mvh Thomas.

 

Heisann!

 

Av av registerdekslet. å se om den styretappen på kammen (som står i et hull i kammhjulet.) er hel.

 

Hadde helt samme problemet.når jeg skulle starte så gikk den ikke på alle. men gav jeg litt gass så kom han seg sakte med sikkert.. men daua den da, vare det bare å glemme å starte igjen.

Måtte stå en god stund før den starta. Var skikkelig tungstarta av og til.. hadde liksom ikke kompresjon. kunne stå i 30min å file å kødde. så plutselig kom han.

 

Fannt det ut da jeg skulle bytte til A kam. Da så jeg at den styrepinnen var knekt. Ble en HELT annen værden når jeg bytta.. både i drag og hvor villig den var å starte.

 

Så ta en sjekk.

 

EDIT: hmm, så nå at du skreiv når motoren er kald. kan det være temp. føleren da kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, skal prøve å få sjekka det. Har prøvd å bytte temp føleren, men når jeg tenker meg om er det ikke bare når motoren er kald. Om den har stått ei stund og jeg setter i motorvarmer noen timer, hjelper det fortsatt ikke. Eneste er om jeg har kjørt et stykke, da funker det fint å starte igjen med engang:)

90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt)

86' Volvo 240 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår