Gå til innhold

Tips om hvordan bryte seg inn i bagasjerommet? 91` 80 1.8s

Ranger emnet

BillaBoo

Anbefalte innlegg

B3 dette.

har akkurat samme problemet, men det var rust på bakluka mi da så jeg brukte nå bare brekkjærn.

Men ja problemet er at vakumslangen/pumpa funker ikke så da kommer det ikke luft til sylinderen som gjør det mulig å låse og åpne bakluka.vakumslangen er ikke lett å få taki når det er låst, men om du får i et lite barn å får barnet til å krype igjennom hullet der armlenet er og ta av dekslet på venstre side, altså sett fra innsiden (på siden der baklukelåsen sitter). Under dekselet er det ei tynn stang som er festet til baklukelåsen, om du drar denne mot dørlåsen så klarer du å åpne bakluka utenifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B3 dette.

har akkurat samme problemet, men det var rust på bakluka mi da så jeg brukte nå bare brekkjærn.

Men ja problemet er at vakumslangen/pumpa funker ikke så da kommer det ikke luft til sylinderen som gjør det mulig å låse og åpne bakluka.vakumslangen er ikke lett å få taki når det er låst, men om du får i et lite barn å får barnet til å krype igjennom hullet der armlenet er og ta av dekslet på venstre side, altså sett fra innsiden (på siden der baklukelåsen sitter). Under dekselet er det ei tynn stang som er festet til baklukelåsen, om du drar denne mot dørlåsen så klarer du å åpne bakluka utenifra.

haha, prosjekt! ;)

Desverre er bagasjen fullt av drit, sveiseapparat etc. Men skal ta å brette ned seteryggen, som allerede er løsna av et tidligere desperat forsøk ( ikke mitt.. ) ;)

får prøve å smøre mer..

Andre tips tas imot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder kun om bilen har sentrallås: Uten å ødelegge noe: Løft opp bakseteputen. Her er det noen grønne plastikkrør/slanger ute ved kanten(e), dette er til sentrallåsen.

Låsen funker slik at vakuum låser, overtrykk låser opp igjen. Prøv å sette litt svakt trykk (IKKE trykkluft uten regulator!!) på dette og se om den åpner seg..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder kun om bilen har sentrallås: Uten å ødelegge noe: Løft opp bakseteputen. Her er det noen grønne plastikkrør/slanger ute ved kanten(e), dette er til sentrallåsen.

Låsen funker slik at vakuum låser, overtrykk låser opp igjen. Prøv å sette litt svakt trykk (IKKE trykkluft uten regulator!!) på dette og se om den åpner seg..

der vakumslangen går ja...

ja men jeg har prøvd å blåse i denne slangen før jeg og det skal være nokk for å få åpna bakluka dette.

Det er ikke så mye som skal til vettu;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd at det ikke er sentrallås da..

noen som har en bagasjeluke lås de ikke trenger?

Hæhæ! kjipt for deg! går det ikke ant å åpne luka fra fører setet på de uten sentralås da?

Denne gangen må jeg nokk anbefale skjærbrenner så lager du et stort hull under bilen, tar ut rotet og får åpna luka.

Har en bakluke lås for sentralås foresten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæhæ! kjipt for deg! går det ikke ant å åpne luka fra fører setet på de uten sentralås da?

Denne gangen må jeg nokk anbefale skjærbrenner så lager du et stort hull under bilen, tar ut rotet og får åpna luka.

Har en bakluke lås for sentralås foresten :P

Værste jeg har hørt faktisk! Er vel ikke værre enn å knuse midtre høyre lykt bak! da kommer du til låsen!

TripleBoy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værste jeg har hørt faktisk! Er vel ikke værre enn å knuse midtre høyre lykt bak! da kommer du til låsen!

Hehe om å gjort å være oppfinnsom vettu.

men ja du må nå uansett ødelegge noe, om du knuser baklykta så er jeg redd for at du ødeleger bakluka. det enkleste er jo seff bytte hele luka, da er det jo bare å riv den av. kan jo ev prøve med skrujærn først da å stikke det in i dørlåsen og vri om. funker det ikke da så er det ikke stort anet å gjøre en å komme til innenifra eller å ødlegge hele luka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider