@sconamann Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Har en Ascona B med Rekord 2,2i. Lurte på hva jeg kunne fått gjort med denne for å få litt power utenom å sette på kam, grenrør/eksosanlegg og åpent filter?? På forhånd takk!:) Siter -BMW 325 86mod -Opel Ascona B 79mod 2.2i *Solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillefot Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 turbo? Siter - 92` Fiesta Xr2i 1.8 16V [-x-] 87` Sierra 2.0i ohc [-x-] 79`Escort 1300 Basskasse selges! -med eller uten element Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 omega veiv så får man 2,4l. porting, bygge om til forgasser+++ Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@sconamann Skrevet Oktober 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 hvordan får jeg tak i denne omega veiva og 2.4i porting? Siter -BMW 325 86mod -Opel Ascona B 79mod 2.2i *Solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Originally posted by @sconamann hvordan får jeg tak i denne omega veiva og 2.4i porting? han mente at veiven ga deg 2.4...;) Porting må du finne en flink kar som kan gjøre for deg, men det er overhodet ingen vits uten ny kam. Når du først har toppen av så kan du jo høvle den så du får mer kompresjon, men ingen poeng å gjøre alt dette uten eksos og luftilter\weber gasser, grenrør må til, og idetheletatt, så blir det dyrt til slutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@sconamann Skrevet Oktober 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 okay thanx. men jeg kan vel slenge i omaga veiven og porte selvom jeg ikke setter på gassere?!:rolleyes: Siter -BMW 325 86mod -Opel Ascona B 79mod 2.2i *Solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Originally posted by @sconamann okay thanx. men jeg kan vel slenge i omaga veiven og porte selvom jeg ikke setter på gassere?!:rolleyes: Veiven kan du godt slenge i, neppe verdt jobben da.. Porting har ikke noe særlig for seg uten ny kam.... Og kam har ikke noe for seg på original gasser... Og ingenting av det overnevnte har noe for seg uten eksos og luftfilter.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Originally posted by Robert Veiven kan du godt slenge i, neppe verdt jobben da.. Porting har ikke noe særlig for seg uten ny kam.... Og kam har ikke noe for seg på original gasser... Og ingenting av det overnevnte har noe for seg uten eksos og luftfilter.... Vis du leser litt nøyere etter så er det en 2,2i.. i=innsprøiting:D @sconamann: Men er det gjort noe med motoren nu da?? Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Grenrør har ingen hensikt på en CIH-motor. Eneste man får da er mer lyd og mindre gamp. Skal trimme mye før det lønner seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 En kamerat av meg har en 2.4i motor til salgs, som jeg mener var litt trimmet.. Du kan jo eventuellt høre med han.. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=333729 Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Få tak i en innsugs-manifoild til en tysker-2.2i(en som var selt i tyskland) de skal visst ha fleire hk, i og med at dei bilane som var selt i Norge var strupa ned. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Originally posted by Ola En kamerat av meg har en 2.4i motor til salgs, som jeg mener var litt trimmet.. Du kan jo eventuellt høre med han.. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=333729 kor mange hk er orginalt i desse motorane? Du veit vel ikkje noke om ka som har blitt gjort med den visst den er trimma? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Det er 125 gamp, og 195nm i en standard 2.4 8v fra Omega. Med såpass lite hest og så stort volum er det jo stort potensiale for de. Tviler sterkt på at 22i-ene som ble solgt i norge er strupa ned. Veldig lite sannsynlig, siden de ble levert med mange forskjellige motorer. Hvor har du det fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@sconamann Skrevet Oktober 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 Det eneste som er gjort nå er grenrør/effektanlegg hele veien og greenfilter. Trenger mer gamp :D kam kjøper jeg uansett men jeg lurer på om jeg skal kjøpe 280* eller 302*? kan det bli litt ubehagelig å kjøre med 302*? lurer også på justerbart kamdrev.er det noe å bruke pengene på? koster rundt en tusenlapp. Siter -BMW 325 86mod -Opel Ascona B 79mod 2.2i *Solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2003 for å få 2.4 holder det ikke bare å bytte veiv, rådene er lengre, og det er også andre stempler! og Ivar: mulig en taper litt toppeffekt med grenrør, men du får finere drag lengre nede på registeret, og det er det en bruker mest på gata. stiller meg også tvilende til at norske 2.2i'er er strupt ned, da de merklig nok har like mange hk (115) i både sverige og tyskland. Ola: vi har nettop vært i brummundal og henta 2.2i, som vi forhåpentligvis får fyra opp i morra, så jeg tviler på at han gidder å kjøpe en orginal 2.4 akkurat nå. og om det er den som satt i den turkise kadett c'n med sjakkruter bak, så har vi jo alle sett hvordan den ble kjørt! (skulle jeg ta feil så overse dette) Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.