totta Skrevet November 1, 2003 Rapporter Share Skrevet November 1, 2003 Originally posted by @sconamann okey hyggelig :D men hvordan ble tomgangen med den kam'n? funka det å bruke den til vanlig bruk? har hydrauliske løftere så da passer vel ikke den kam'n? tomgangen på kamen var grei den, men letter du svinghjulet ditt blir den litt rølpete man bør ha justerbart kamdrev, hilsen tk i våler han som sa til meg at man burde ha dette, og han veit hva han snakker om. skikkelig opel frik det ja. du må høre med enem om det følger med løftere de hydrauliske tar du knekken på med en gang de tåler ikke julingen, denne kamen har et høyt løft , vil du bruke hydrauliske løftere så kan du bruke y12 fra enem på 286grader mener jeg den var, da jobber motoren pent på hele registeret, en meget fin kam til en helt orginal 2,2i motor, som man vil ha litt mere fres på toppen da og når du har gjort alt få tk økonomi triming til og justere motoren din, han henter hk fra de uante steder he he he Siter oki har gått over til familie bil, S2 avant(5seter) skjekk hjemme siden våres http://www.audi-racing.no VW og Audi er bilene som er konge he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@sconamann Skrevet November 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2003 hehe :) hvor holder denne karen til hen da? Siter -BMW 325 86mod -Opel Ascona B 79mod 2.2i *Solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 1, 2003 Rapporter Share Skrevet November 1, 2003 Hva er forskjellen på bånnpanne på 2.0 CIH i rekord i forhold til Ascon ev. kadett? Har bra motor, bilen er nærmest vrak, rust i fjærtårn, skakk framme, samt litt kortere, mens bra bakover for rust. Tenkte på å stappe motoren i en liten pjert. Er det noe annet forskjell? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 1, 2003 Rapporter Share Skrevet November 1, 2003 Originally posted by cfn Robert: det med grenrør på CIH er selverfart! og mange som har drevet med denne motorn mener det samme. dessuten er har flere tyske firmaer fått høyere toppeffekt med porta E-manifold. Hmm, høres veldig rart ut, må være gedigne eksosporter\ventiler eller noe på disse motorene.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet November 1, 2003 Rapporter Share Skrevet November 1, 2003 22i kom kun med 115 hester. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet November 1, 2003 Rapporter Share Skrevet November 1, 2003 Originally posted by Granada3.0GL Hva er forskjellen på bånnpanne på 2.0 CIH i rekord i forhold til Ascon ev. kadett? Har bra motor, bilen er nærmest vrak, rust i fjærtårn, skakk framme, samt litt kortere, mens bra bakover for rust. Tenkte på å stappe motoren i en liten pjert. Er det noe annet forskjell? Er det ikke at på rekord er sumpen foran og omvendt på ascona? Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 2, 2003 Rapporter Share Skrevet November 2, 2003 Originally posted by KadettC16v Er det ikke at på rekord er sumpen foran og omvendt på ascona? jo, du må ha sump fra ascona/manta, og sil i fra samma bilen, må også flytte peilepinnen. Robert: 2.2 og 2.4 har 45/40 ventiler (inn, ut) mot 2.0s 40/37 edit: 2.0S/E har 42/37, og 1.9 har 40/34 Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet November 2, 2003 Rapporter Share Skrevet November 2, 2003 Vil det si at 22 og 24 har samme topp? Eller er det større kanaler på 24? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 2, 2003 Rapporter Share Skrevet November 2, 2003 ikke samme topp nei. 2.4 har større eksoskanaler mens 2.2 har større insugskanaler vistnok! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Originally posted by Brembo hvor i sogn var dette? Veit egentlig ikkej heilt det var min broder og noken kompisa som var ned å henta en Ascona B med 2.2i og masse Lexmaul-styling, som hørte dette frå personen. Men fyren som hadde den dreiv litt med motortrimming og slikt(opel). Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvarme Skrevet November 4, 2003 Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 jeg har nå drivet med disse cih motorene en del år nå. og jeg har vel kommet fram til at disse type motorene trenger ordentlig med løft på kammer har prøvd 280. i.10 kam 308. e.11 kam 316. r.13 kam 316. h12 kam og den jeg er mest fornøyd med er r.13 kammen 2.0 liters cih motor bemset 196 hk i motor. nå har jeg en 2.7 liters motor som jeg bruker h.12 kammen i og den bermset 230 hk i motor og beste et. er 12.41 på gardemoen har aldri hatt prblemer med og gå på tomgang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 2.7 thumpsup Er det mulig å lage seg en 2.7, eller må man ha spesialdeler som ikke er å oppdrive? Hva er forskjellen fra 2.4? Hva hadde du ordna på toliteren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
etg101 Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Originally posted by kvarme har aldri hatt prblemer med og gå på tomgang [/b] heldiggrisen.... har 292 på 2 ohc ford og tomgangen går som ei høne på knips.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 Originally posted by etg101 heldiggrisen.... har 292 på 2 ohc ford og tomgangen går som ei høne på knips.... måkke henge dere formye opp i gradene, orgial 2.0 cih kam er jo på over 300 grader! 2.7 er vel en mantzel "kit" mener jeg. annnen veiv, råder og stempler. vet om et til salgs for 15 lapper, men har hørt at holdbarheten er så som så... at det må overhales ofte. har du noen synspunkt på det kvarme? Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.