Gå til innhold

Mykje bruker din 740 tic på mila?

Ranger emnet

Laks1

Anbefalte innlegg

Gamle bilen min med B230et motor, bremsa 215hk på hjula. Brukte Nesten 2 liter samme hvordan jeg kjørte. Den var ganske tørst. Og da var det ikke noe galt med motoren den var i veldig bra stand.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1l/mil i snitt landeveiskjøring (2000km) med fullastet bil pluss 700kg henger med fart på 110-120.

Målt i snitt på 2000km. b230fk@0.8bar og a-kam, med m47 og 3.31 i bakakselen.

Hvordan noen klarer å dra 1.5 til 2 liter på mila gjennom en 2.3 liter kan bare bero på sjåfør eller motor-feil... Er jo nesten oppe i buss forbruk her, på en bil som veier 1300kg.

Min bruker vel rundt 0.8landevei til vanlig.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min brukte ca liter`n men fikk noe el feil på bilen så nå bruker den 1,4 uansett åssen jeg kjører, og uansett åssen trykk.

den var chipa(bsr),justtrykk 1bar, filter, 3" eksos, porta topp 531 med A kam. dette var en B230ET gåt 180km

http://www.bilforumet.no/faq

Volvo 740Turbo Intercooler

volvo 240 gl-vinterbil-Solgt

volvo 240R (Prosjekt Bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

`83 760 B23ET 1,6 på grisekjøring, 1,3 på by/jobb og 0,8 på RASK landevegskjøring inkl opp og ned til Juvasshytta ved Galdhøpiggen. Oppe i høyden steg turbotrykket på nåla, men det skjedde ikke så mye for det. Mener det er 3,54:1 i diffen på den. Og 0,8:1 på overdriven. Pent med 0,8 til steinalder-motronic å være synes jeg. Og former som en kjempelada! :D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...