S3_Audi Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Jeg har en Audi 100 2,2. Når motoren når ca. 4-5000 omdreininger, begynner motoren å stange på samme turtallet. Jeg lurer på hva som kan feile den, har selv tenkt på tenningsfeil, tett bensinfilter o.l men tenkte å høre hva dere hadde å si ti saken? PS: Det er en 2,2 10V FWD;) Siter 1986 Audi 100 cc 2,2 10V (Solgt)1985 Mercedes 230E AMG-look (Solgt) 1995 Mercedes C180 (Solgt) 2005 VW Golf 1,9TDi Sportline (Solgt) 2001 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Har det vært sånn hele tiden eller har du byttet rotor i det siste? Har vært utsatt for at mange av rotorene som leveres er med turtallssperre i rotoren som sperrer allerede ved litt over 4000 rpm, dette er naturlig nok helt feil. Ta vekk denne mekanismen på rotoren, og problemet er borte.. Ellers kan det være tett bensinfilter, dårlig bensinpumpe eller noe helt annet.. ;) Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3_Audi Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Ja har byttet rotor for ikke lenge siden da. Men hvordan er det du fjerner denne mekanismen da? Siter 1986 Audi 100 cc 2,2 10V (Solgt)1985 Mercedes 230E AMG-look (Solgt) 1995 Mercedes C180 (Solgt) 2005 VW Golf 1,9TDi Sportline (Solgt) 2001 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3_Audi Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Bare for å friske opp litt her, er det noen som vet hvordan man fjerner den mekanismen, eller er det noen andre som har noen meninger om hva det kan være? Siter 1986 Audi 100 cc 2,2 10V (Solgt)1985 Mercedes 230E AMG-look (Solgt) 1995 Mercedes C180 (Solgt) 2005 VW Golf 1,9TDi Sportline (Solgt) 2001 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Bytt plugger og kabler.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3_Audi Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Har byttet plugger, kabler, rotor, fordelerlokk.. Siter 1986 Audi 100 cc 2,2 10V (Solgt)1985 Mercedes 230E AMG-look (Solgt) 1995 Mercedes C180 (Solgt) 2005 VW Golf 1,9TDi Sportline (Solgt) 2001 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Bensinfilter. Den får ikke nok bensin virker det som ;) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S3_Audi Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Ja har tenkt på det men skulle den ikke da ha fjusket hele veien, i stedet for å stoppe opp på samme turtallet i hvert gir? Men takk for alle svar:blunk: Siter 1986 Audi 100 cc 2,2 10V (Solgt)1985 Mercedes 230E AMG-look (Solgt) 1995 Mercedes C180 (Solgt) 2005 VW Golf 1,9TDi Sportline (Solgt) 2001 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Som jeg skrev i PM, lim fast den "sperresaken" på rotoren så den ikke kan bevege seg, så er problemet løst. Turtallssperren sitter som sagt i bensinpumpereleet på disse motorene, så jeg fatter ikke hvorfor det leveres rotor med sperre på disse, det er kun forgassermotorene som skal ha den, og den skal heller ikke sperre på så lavt turtall.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.