Gå til innhold

Motortrøbbel:( - 2.2E

Ranger emnet


S3_Audi

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi 100 2,2.

Når motoren når ca. 4-5000 omdreininger, begynner motoren å stange på samme turtallet. Jeg lurer på hva som kan feile den, har selv tenkt på tenningsfeil, tett bensinfilter o.l men tenkte å høre hva dere hadde å si ti saken?

PS: Det er en 2,2 10V FWD;)

1986 Audi 100 cc 2,2 10V                 (Solgt)
1985 Mercedes 230E AMG-look       (Solgt)

1995 Mercedes C180                        (Solgt)

2005 VW Golf 1,9TDi Sportline          (Solgt)

2001 Audi S3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det vært sånn hele tiden eller har du byttet rotor i det siste?

 

Har vært utsatt for at mange av rotorene som leveres er med turtallssperre i rotoren som sperrer allerede ved litt over 4000 rpm, dette er naturlig nok helt feil. Ta vekk denne mekanismen på rotoren, og problemet er borte..

 

Ellers kan det være tett bensinfilter, dårlig bensinpumpe eller noe helt annet.. ;)

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har byttet rotor for ikke lenge siden da. Men hvordan er det du fjerner denne mekanismen da?

1986 Audi 100 cc 2,2 10V                 (Solgt)
1985 Mercedes 230E AMG-look       (Solgt)

1995 Mercedes C180                        (Solgt)

2005 VW Golf 1,9TDi Sportline          (Solgt)

2001 Audi S3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å friske opp litt her, er det noen som vet hvordan man fjerner den mekanismen, eller er det noen andre som har noen meninger om hva det kan være?

1986 Audi 100 cc 2,2 10V                 (Solgt)
1985 Mercedes 230E AMG-look       (Solgt)

1995 Mercedes C180                        (Solgt)

2005 VW Golf 1,9TDi Sportline          (Solgt)

2001 Audi S3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har tenkt på det men skulle den ikke da ha fjusket hele veien, i stedet for å stoppe opp på samme turtallet i hvert gir?

Men takk for alle svar:blunk:

1986 Audi 100 cc 2,2 10V                 (Solgt)
1985 Mercedes 230E AMG-look       (Solgt)

1995 Mercedes C180                        (Solgt)

2005 VW Golf 1,9TDi Sportline          (Solgt)

2001 Audi S3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Som jeg skrev i PM, lim fast den "sperresaken" på rotoren så den ikke kan bevege seg, så er problemet løst. Turtallssperren sitter som sagt i bensinpumpereleet på disse motorene, så jeg fatter ikke hvorfor det leveres rotor med sperre på disse, det er kun forgassermotorene som skal ha den, og den skal heller ikke sperre på så lavt turtall..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår