glenn93 Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 hei! er det mulig og justere ventilene på denne bilen?Tanta mi har ventiltikking og jeg skal kansje fikse det tenkte jeg.Men visst det ikke går og justere dem så må hun nok sende den inn på verkstedet.. Takker for alle svar!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Har hatt Galant 1991 i 14 år, og begge bilene har hatt ventiltikking. Etter det jeg forstår er det ventiltettingene som er årsaken. Ikke noe kritisk det, bare litt irriterende. Selve tettingene er rimelige - det er jobben som koster. Jeg gadd aldri å gjøre noe med det, og begge motorene passerte 350 000 km. Ventiltikking er nok dessverre "medfødt" på disse bilene, men motorene er gode de (har hatt både 1,8 og 2,0.) Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K3nt_ Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 Sjekk ut Mitsubishi-klubben.no Det kan lønne seg å gå til kjernen :) Mange galanter her. Siter Hilsen K3nt_ Mitsubishi-Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
korny Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 en kompis som stressa med dette og kosta på bilen nye løftere på verksted, pris ca 7500 for jobb og deler etter og ha tikket rundt i ett halvt års tid med alle typer oljer og jalla stoff i oljen. enden på den visa ble like mye tikking etter endt jobb. da hadde samtlige ventiler fått banka kantarell topp og løfterene rakk ikke orntlig ned. så valget var da 16 stk nye ventiler og enda ett sett med løftere. dette var vel og merke en 2,0l16v galant 02 modell. grunnen til at fyren måtte ha dobbelt opp med løftere var at når disse ble brukt på ødlagte ventiler ble tetningene i disse sprengt og de pungterte og lakk olje og klarte ikke jobben de skulle. så ikke nøl om det begynner og tikke mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galant glsie Skrevet Juli 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2008 jeg har selv en 92 galant 2.0l som tikket endel miin bil har gått 170 000km og jeg byttet ventil løftere for en uke siden og den tikker ikke lenger. byttet alle løftrene og dette var gjort på 30 min. ikke noe vanskelig jobb visst man har verktøy og tiltrekkings momenter til kammen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kstene Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Prøv med motorflush på motoren først. La den svive i ca. 20 min. og bytt motorolje og filter etterpå.. Pleier å hjelpe, er også letter enn å begynne å bytte ventilløftere, derfor kan det være lurt å prøve dette først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Trenger ikke å bruke så mye penger på dette gitt :) Koster deg under 1k for å bli kvitt lyden. QMI behandling er veldig populært i Mitsu klubben, ser ut til at det virker hver gang Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg