Gå til innhold

Fjerning av Micro Swirls.

Ranger emnet


Mr_Sann

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg Megu sin DA maskin og begynt å polere bilen. Tok først en runde med M83 for å rense og ta vekk de værste defektene og så har jeg gått over med M80. Kun brukt 8006 pad fra Megu.

Har fulgt tips fra Forum og Videoen fra Showcargarage. Ut i fra det har jeg hatt maskinen på 5 på Polishen.

 

Det som er problemet er at jeg ikke blir kvitt de minste ripene, Swirls. Kan jeg gjøre noe feil eller er lakken min for myk? Skal jeg bruke M82 eller M09 til slutt? Noen andre forslag.

 

Har ikke avsluttet med M07 og så NXT enda men dette vil vel ikke ha noe å si på ripene?

 

/Martin

Honda S2000 - Sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at det avhenger endel på hvor hard lakken din er.

G-100 er ikke den sterkeste maskinen i verden,"kun" 440W så det begrenser seg en del på hvor mye den kan fjerne.

På den forige bilen jeg hadde,en bmw e39 var det ikke stort maskinen fikk gjort,men på bilen jeg har nå,saab 9-5 har jeg gått over bilen en gang med #80 og da forsvant nesten alle striper og swirls,men som truhaa sier,så må du huske og la produktet brytes helt ned som mike Phillips sier på filmen skal det være igjen en vaselin aktig film før du tørker bort restene.

Husk også og tørke av padden ca annen hver gang når du arbeider for og få et bedre cut med padden.En pad som er full av produkt rester jobber ikke effektivt.

Lykke til

Man kan lære mye av en paranoid person,bare ved og følge etter han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Takker for tipsene. Var nede og prøvde litt i går men jeg får ikke helt til med M80, kan det være kulda? Kjørte på med M83 og ble fornøyd med resultatet. Skal prøve med M80 en gang til.

 

Hvis jeg bare bruker M83 vil jeg da trenge å tilføre M07 eller er M83 som M80?

 

 

/Martin

 

Hvor kaldt er det der du driver på da?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår