Gå til innhold

Best av Xenon 4300K eller 8000K

Ranger emnet


vwpassat_tdi

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe Xenon kit. Hva er best av Best av Xenon 4300K eller 8000K. Leser at biler som kommer med Xenon original kommer med 4300K. Det må vel være ekte Xenon siden bil fabrikker velger dette??

Er litt kulere med littegrann blått også da, men blir lyset dårligere? Eller?

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kun vurderer disse to, må du velge 4300K. 8000K blir blålilla, alle ser at du har ettermontert Xenon og du får noe svakere lys. Selv har jeg 6000K som jeg er kjempefornøyd med. Meget godt lys og fin farge, synes personlig 4300K blir for intenst hvitt. Kjøp for all del ikke 50W Xenon, da vil mange blinke på deg, de er for sterke. De vanlige 35W settene er perfekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKi, som du ser så har jeg redigert litt, jeg mente enten 4300 eller 6000K. Da tror jeg nesten at jeg går for 6000K, selv om det skal være ca 12,5% svakere enn 4300K, men den er vel litt kulere kanskje?

 

 

 

Hvis du kun vurderer disse to, må du velge 4300K. 8000K blir blålilla, alle ser at du har ettermontert Xenon og du får noe svakere lys. Selv har jeg 6000K som jeg er kjempefornøyd med. Meget godt lys og fin farge, synes personlig 4300K blir for intenst hvitt. Kjøp for all del ikke 50W Xenon, da vil mange blinke på deg, de er for sterke. De vanlige 35W settene er perfekte.

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mer kelvin gir ikke nødvendigvis dårligere lys, bare se på halogen lys, de har jo ca 2000k

 

 

kan jo ikke begnynne å blande halogen og xenon her nå gutt..

 

 

-4300k, 6000k og 8000k hva betyr dette?

 

Dette indikerer fargetemperaturen på pærene. 4300k er kremhvitt og er også den fargen som leveres på alle biler originalt. 6000k er knallhvitt med en smule blåskjær, dette er fargen de fleste velger og som gir best utbytte. 8000k er veldig blåaktig og passer bra til utstillingsbiler og folk som vil ha virkelig xenonpreg, bakdelen med 8000k er at den gir ca 20% svakere lys enn 6000k.

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo ikke begnynne å blande halogen og xenon her nå gutt..

 

 

-4300k, 6000k og 8000k hva betyr dette?

 

Dette indikerer fargetemperaturen på pærene. 4300k er kremhvitt og er også den fargen som leveres på alle biler originalt. 6000k er knallhvitt med en smule blåskjær, dette er fargen de fleste velger og som gir best utbytte. 8000k er veldig blåaktig og passer bra til utstillingsbiler og folk som vil ha virkelig xenonpreg, bakdelen med 8000k er at den gir ca 20% svakere lys enn 6000k.

 

jaja. men xenon lys som har lavere kelvin enn 4300k lyser svakere.

er glåskjær i 4300k også;) og 8000k gir vel nesten lillaaktig lys:P

beklager at jeg kverrulerer:P

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til biler på veien med Xenon, spes nyere biler som BMW 5 serier som orig kommer med Xenon. Det ser veldig bra ut, kun et lite blåskjær på lang avstand. Synes de ser veldig bra og profft ut. Har sett mange biler på veien med mest sannsynlig ettermonterte Xenon, harry som faen BLÅ!!

 

Så nå skal jeg gå for 4300K.

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja. men xenon lys som har lavere kelvin enn 4300k lyser svakere.

er glåskjær i 4300k også;) og 8000k gir vel nesten lillaaktig lys:P

beklager at jeg kverrulerer:P

 

Ja det lyser svakere, men det er pga fargeskjæret går mot gult, men lyser fremdeles bedre enn halogen. Skal du ha så mye ut av xenon som mulig burde du velge noe som lyser så hvit som mulig.

Du må høyere enn 8000k for å få lillaskjær. Har selv 10.000k på min og det gir ikke noe lillaskjær.

Men uansett, så kan du ikke sammenligne 2000k halogen pære mot 2000k xenon(ikke sett xenon under 3000k), da dette er 2 helt forskjellige prinsipper.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til biler på veien med Xenon, spes nyere biler som BMW 5 serier som orig kommer med Xenon. Det ser veldig bra ut, kun et lite blåskjær på lang avstand. Synes de ser veldig bra og profft ut. Har sett mange biler på veien med mest sannsynlig ettermonterte Xenon, harry som faen BLÅ!!

 

Så nå skal jeg gå for 4300K.

 

de som er harry blå, er nok helst over 8000k, blir for mye for min del :)

 

Har bilde av gamle bilen min med 6000k, syns det er akkurat passe! :)

DSC00329.jpg

DSC00314.jpg

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår