Gå til innhold

Batteriladeren "Simple start"

Ranger emnet

slitenvolvo

Anbefalte innlegg

Funker dårlig?

Har litt småproblemer med start av bilen innimellom, men usikker på hva det kan være.

Kan starte opp fint hjemme, kjører til byen, handler, så skal jeg hjem igjen så starter ikke bilen, eller store vansker med å starte i allefall.

Var ute en tur her om dagen, hadde ingen problemer så skulle jeg starte igjen men var ikke liv i bilen. Prøvde igjen, men ingen respons. Skrudde av alt i 2-3 minutter, så startet jeg igjen å da gikk det akuratt når jeg ga litt gass.

Noen idè på hva dette kan være?

Bensin eller diesel bil? Driver du med mye småkjøring? (Altså ofte start og stopp) ?

OM, så kan det være at du starter å stopper så ofte, at du omtrent kun trekker strøm, og får aldri ladet opp igjen med tilstrekkelig lading, spesiellt om det er diesel bil, da disse trekker mye mer strøm.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamen er kanskj en smule missvisende. Hvis du får motorstopp på veien pga flatt batteri. Så er det ganske lett å anta att dynamoen har daua. Og da kommer du ikke mange meter selv om du får startet igjen :)

Men, hvis du bruker bilen sjelden så er denne saken sikkert grei å ha i garasjen. Men kjøpe heller en skikkelig lader å bruk den.

kan levere MYE strøm de kablene der, men over en KORT perriode.

Nei det kan de ikke. Sigarettennere har som regel alltid 15 eller 20A sikring. Så da får den ikke levert mer enn det.

MEN, det er ikke meningen heller, for det er en (hurig)lader, ikke en startbooster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Bensin eller diesel bil? Driver du med mye småkjøring? (Altså ofte start og stopp) ?

OM, så kan det være at du starter å stopper så ofte, at du omtrent kun trekker strøm, og får aldri ladet opp igjen med tilstrekkelig lading, spesiellt om det er diesel bil, da disse trekker mye mer strøm.

Bensinbil, 95 modell. Batteriet ble byttet ut for et par år tilbake.

Det blir mye start og stopp ja, som oftest kun fram og tilbake fra jobb og butikk. (Ikke jeg som bruker den.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider