Gå til innhold

Hjelp

Ranger emnet

BMW_320i24V

Anbefalte innlegg

Vel det kan være stor forskjell på det man får til 15000 og det man får til 30000, men skal prøve å gi deg et utgangspunkt.

Jeg ville i første omgang satset på et godt frontsett basert på en 6" og diskant. Samt enten 2 gode 10" eller 12" ere. Dette trenger selvsagt forsterkere, og forsterkere trenger strøm, så jeg ville nok brukt en god del av pengene på strøm tilgang, og ikke minst demping av bilen. Riktig montering kan i mange sammenhenger utgjøre forskjellen på et godt og et dårlig lydmessig resultat. Det hjelper ikke med "verdens beste" komponenter om man slurver ved montering.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et godt frontsett fra Focal? K2power eller Utopia. Da skulle kvaliteten foran være på topp.

Og kanskje en eller to Audison VRx forsterkere. Ta en titt inne denne... Dette er saker som er bygd seriøst.

Focal og Audison passer også sammen som hånd i hanske.

Så kan du jo også bruke Focal sub. Eller kanskje Infinity...

I tillegg ville jeg tatt med en skikkelig god laderegulator. Jevn og fin spenning på 14,4v er et must å opprettholde. Orginale greier sjelden mer enn 13,6v, og varierer mye med forbruket.

Kondensator og batteri er nok lurt.

For ikke å glemme strømledning. Tykk som bare det... Jo tykkere jo bedre. Så slipper man spenningsfall i ledningen, med mindre volt til forsterkeren som resultat.

Om du er interessert i dette, så kan vi nok bli enige om pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som også kan lønne seg viss du ikke er god til dette selv er å få det ordentlig montert også.

Det jeg kan tilby og anbefale deg er:

1 eller 2 stykk 12" Vibe black air subber. de er billige, men spiller utrolig bra.

et sett 6" vibe ST front sett med 1" tweetere

og muligens et makent sett i bakdørene eller i hattehylla

Til å drive de to front settene ville jeg ha brukt Tru technology T_

T-4.65 forsterker og T-2.100 forsterker til subben.

Kan garantere deg lyd som vil tilfredstille selv de veldig kresene.

En kunde av meg driver å bygger en syk BMW M5 med omtrent de samme tingen i. Og denne bilen skal brukes i konkurranse.

Vis du skal bruke så mye som 30 000 kan du jo slenge på en skjerm og en dvd spiller i tilleg så har du et skikkelig fett anlegg.

Du burde også putte inn et par Pyle dempe matter. det er de samme som dem bruker i romskip og både demper vibrasjoner og støy.

For mere info kan du se disse linkene

http://www.vibeaudio.co.uk/

http://www.trutechnology.com/main.htm

pris kan vi jo diskutere viss du er interresert

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW_320i24V

Trenger litt proffesjonell hjelp til valg av anlegg! Trenger alt nytt! sitter bare med 2 gamle forsterkere som ikke duger serlig. :(

Alle tips/tilbud motas med takk!! :D

Er dette en E36 eller en E46?

...og snakker vi 'balls out' installering her eller skal det mest høres/ikke synes ? ;-)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider