Gå til innhold

Følg prosjektene våre i ny innflytta garasje, 242 og 245.

Ranger emnet

Caprice

Anbefalte innlegg

DSC00993.jpg

..::GARASJEMONG::..

JA, da er vinteren her og hverken vi eller bilene våre har lyst til å stå ute og fryse. Så da har vi endelig fått oss plass i en koselig låve et hemmelig sted ute på landet! Det er oss to, fire bobler og en kompis med chevy-pickup! Så her skal vi nok kose oss.

her vil det komme oppdateringer om bilene våre framover i vinter, så det er bare å følge med...

noen bilder fra da vi kom:

DSC00988.jpg

så måtte vi jo selvfølgelig snu bilene sånn at vi kunne knipse

litt.

DSC00996.jpg

DSC00992.jpg

DSC00998.jpg

DSC00997.jpg

boblekameratene:

DSC01000.jpg

Nå snakker vi hjulbuer ja!

DSC01001.jpg

DSC01002.jpg

bak her er det mye fint!

DSC01004.jpg

100% Death Proof

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kald på hue Caspar?

Grattis med mekkeplass gutta! Nå kan jeg være misunnelig på dere isteden. Det er kaldt og fuktig i min garasje om dagen ihvertfall.. *grøss*

viktig å holde hodet kaldt, men ikke for kaldt.. du skal nok få lov til å komme på besøk å hjelpe oss litt vettu;)

100% Death Proof

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok endel timer der ute i løpet av vintern. Blir enda bedre hvis vi får slå ned den ene veggen. Da blir det kjempegod plass.

Men de boble-folka og han gubben som eier stedet er ikke akkurat de mest ivrige folka i verden. Så vi får se hva som skjer.

Garasjen er ikke nyopppussa selv det står det i trådnavnet...

Her har Caspar testa dekka sine, eller det ene dekket.

DSC01274.jpg?t=1196971855

Her er Chevan til Ole. Han som ordna verkstedet:

DSC00635.jpg?t=1196972988

Her har jeg testa de nye dekka mine i gata utafor jobben for et par uker siden.

DSC01252.jpg?t=1196972200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liste jeg har lagd overting jeg skal gjøre. Har printa den ut så skal jeg henge den på veggen og krysse av for hver ting som blir gjort.

-Ta ut alt interiør og sjekke gulv, fjerne rust og male/lakkere inni.

-Demontere fjærbein/forstilling, pusse, lakkere, bytte div ting.

-Bytte calippere foran, lakkere dem, montere nye bremseslanger og rør (hvis nødvendig)

-Bytte hjullager bak.

-Montere Getragkassa, ny mellomaksel med 740 oppheng og ny clutch.

-Pusse, sparkle og lakkere felgene.

-Kappe fjærer. og feste dem ordentlig på en måte.

-Rydde opp i ledninger i motorrom.

-Bytte lykta som er ødelagt.

-Fjerne catalysator.

-Montere sentrallås.

-Montere nye motorfester.

-Demontere , pusse ned lakken og gjøre klart for lakkering.

-Lakkere div ting ting i motorrom (stag, braketter, panserlås, bremsekraftforsterker osv osv)

Har masse deler liggende: Getrag 265 kasse med ks242 spakstell og Sellholm spak, Sachs clutch, hjullager bak, diesel motorfester, stålomspunnede bremseslanger og masse annet småtteri.

Tenkte jeg skulle få pulverlakkert alle braketter, stag og ting i motorrommet.

Male bærearmer og fjærbein med Hammerite så det matcher bakakselen og bærearmene bak. Mørk mørk grå metallic aktig.

Hvis noen har noen fine Girling bremsekalippere til å ha foran til salgs send meg en pm.

Alt av sentrallås opplegg ligger klart i bilen. Bare å bytte motorer og legge opp litt ledninger så har jeg sentrallås.

Håper bare jeg ikke får noen kjipe rust-overraskelser når jeg tar ut interiøret.

Lurer på å bytte hjulbuer bak og modde dem litt, men da må noen hjelpe meg å sveise litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider