Gå til innhold

Følg prosjektene våre i ny innflytta garasje, 242 og 245.

Ranger emnet

Caprice

Anbefalte innlegg

• Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er limt ja. Jeg brukte pianotråd å plankebiter i hver ende for å skjære. Gikk fint å ta ut ruta, men vanskelig å få vekk alt limet på både bilen å ruta.. :p

240ft, hvorfor vanskelig å bruke samme rute igjen?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokalene ser ut til å ha ordna seg igjen.

Gubben har tatt til fornuft og de andre har betalt.

Vi må bare være stille når vi er der til 03.00 på natta. Ikke noe vinkelsliper eller bruk av andre bråkete verktøy.

Tror ikke vi beholder det lenger enn til våren. Er litt langt å dra fra Oslo. Kan ikke akkurat stikke ut når man har en time overs.

Hmmmm, skal prøve å skjære ut frontruta. Hadde vært greit å slippe å bytte den. Har jo ikke ræva full penger lenger.....

I morgen skal jeg en tur i militæret. Satser på å ikke være der lengre enn en dag. Jævla dritt asså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, skal prøve å skjære ut frontruta. Hadde vært greit å slippe å bytte den. Har jo ikke ræva full penger lenger.....

Ett tips når du skal skjære ut ruta er å spraye litt olje inn i "kuttet", hvis ikke så limer ruta seg fast igjen... Er et helvete med det rutelimet :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du hørtes litt hissig ut i bakgrunnen igår jeg Cas:blah:

Høres ut som du likegjerne kan få tak i et komplett bedre varmeapparat ja, Kristian. Krana selges jo ny på bla kg trimning til omtrent 300sek tror jeg, men hvis vifta også krangler er det vel like greit å få tak i komplett, begagnat apparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

godt å se at 282en er innendørs igjen, off jeg savner den bilen litt altså.

Ser bra ut dette , bare håpe du ikke går lei og at den ikke blir ferdig.

Men det ser ut som dere har kjempe bra arbeids lyst.

Lykke til videre, legg ut masse bilder videre og da.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt sikker på åssen det skal gjøres enda, men listhullene er det vel bare å fylle igjen med sveis og pusse ned etterpå?

jeg tar det når det kommer, har ikke skaffa sveiseapparat enda, så hvis noen har ett til salgs for en 3-5 tusen så send meg pm eller sms på 41281977...:ratatatat

Jeg har nesten aldri sveist før, begynte på vg2 bilskade/lakk i sommer, jeg sveiste listhullene nesten aleine. 18 stk nederst på hver side. Sveiste fast en rektangulær metallbit på en litt tykk sveisetråd, så førte jeg den inn i hullet slik at metall biten kom på baksiden av hullet og dekket hullet til. Så er det bare å sveise og slipe og sparkle og pusse så er man ferdig.

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

282n får gjennomgå. Caspar sparer ikke på vinkelsliperbladene sine.

Komplett nytt varmeapparat ja. Hvor mye pleier det å koste for et pent brukt et? Er det forskjell på 92 mod og og eldre apparat?

Er jo mye rare forskjeller på 92/93 mod i forhold til de eldre modellene.

Send pm hvis noen har et som garantert virker som de vil selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det skjedd litt ting i det siste. Vi har vært i garasjen til 2-3 tida på natta i 3 dager.

Caspar klipper i stykker ledningsnettet sitt med plåtsaks og jeg pusser og demonterer litt ting.

Har rivd av den svarte filmen rundt på dørene og rundt rutene.

Syns det så mye bedre ut uten. Kommer i hvertfall ikke på noe nytt klistreopplegg rundt rutene, muligens det blir lakkert svart, men får se hva det blir til.

DSC01389.jpg?t=1201179734

Varmeapparatet som kun blåser varmt og kun virker på 3ern er ute.

Det går rett i søpla. Det må være den styggeste delen på hele bilen.

Nytt varmeapparat kommer.

DSC01392.jpg

Demonterte dørene i går. Er helt sinnsykt mange smådeler inni der. Klips og drit. Skal bli spennende å montere det igjen....

Vindusveivmekanismen, restene av sentrallåsen og alt inni døra skal renses og smøres evt kjøpe nytt før det kommer inn igjen.

Er også en del av listene rundt vinduet og den på toppen av dørene som burde byttes. Er sprekt opp og stygt, med lakkrester på.

Går det fortsatt an å kjøpe på Bilia?

DSC01399.jpg

Hengsler, propper, skjermfester og alt demontert. Var litt smårust under hengsla. Nå skal det ikke bli igjen noen røde flekker. Skjermen skal også demonteres, så skal jeg skrape vekk tectylen under forskjermen og lakkere og smøre på ny tectyl.

DSC01403.jpg

Oi, det bildet er speilvendt, surra litt da jeg snudde det i paint:

DSC01401.jpg

Nå ser ting ut til ordne seg ganske bra. Har fått en dritkul deal på lakkering også får jeg hjelp til bytte hjulbuer bak og sveisa litt i gulvet ganske snart :)

Hvis noen har noen hjulbuer til salgs er det bare å sende en pm!

Gulvet og inni bilen lakkerer jeg selv. Tenkte å kjøpe en Biltema sprøyte og se hvordan det går. Har også fått tak i en fin kompressor.

Caspar skal ikke lakkere, han skal male. Legg merke til at tenna hans matcher fargen på bilen:

DSC01393.jpg

HAr ommøblert, rydda og kasta masse søppel for å få bedre plass. Ble mye bedre nå:

DSC01394.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O-O! Ta vare på varmeapparatvraket hvis du ikke har kasta det alt! Me wants it! Kan være litt smådeler jeg får bruk for.

Eneste forskjellen jeg vet om på de siste modellene med varmeapparat er at krana er litt annerledes, men det er helt kompatibelt årsmodellene imellom mener jeg..

Når det gjelder gummilister, tror jeg de er såpass dyre nye at jeg ville sett etter bättre begangnat på hoggern.

Du skal ikke sprøyte bengaen da Caspar? Fint å øve med skulle jeg mene:) Kommer du til å lage nye kanalbreddere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider