Gå til innhold

Følg prosjektene våre i ny innflytta garasje, 242 og 245.

Ranger emnet

Caprice

Anbefalte innlegg

• Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Man får arbeidslyst når man har et ordentlig sted å stå, selvom det er langt unna og er pissekaldt. Dieselvarmeren er død.

Bare å holde seg i aktivitet så holder man varmen så vidt.

Skal ha på stilongs neste gang vi skal skru.

Varmeapparatet ligger i haugen med deler. Åpna det opp for å ta en titt, men det er ikke så lett å få det sammen igjen. hehe :)

Kan ta vare på det.

Blir vel å dra på en bilskrot litt lenger unna enn Stokstad en dag. Satse på å finne noe i ålreit stand.

Cas: Du må ha to gr.a vinger. En på taket og en på luka :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Skjer masse rart om dagen. Begynner å bli klart snart. Er bare litt rustsveising som må gjøres før den er klar til lakk.

Etter det er det bare å montere og tut og kjør.

Vi har en mnd på oss til å bli ferdige. 1.april må vi ut.

-har pussa ned og malt fjærbein, bærearmer, stabstaget foran, bremseskjolda +++ med Hammerite. Bytta foringer på stabstaget. det var de eneste som trengtes å byttes.

-montert stålomspunnede bremseslanger.

-lakkert kalipperne sølv.

-lagt opp nye bremserør foran.

-knust ut frontruta og pussa vekk rusta som var under der.

-fiksa sammen et nytt varmeapparat med ny kran og ny gammel motor som virker på alle trinna.

-fått sveisa igjen skruehulla som ikke var til noe i motorrommet og lakkert litt.

-satt sammen lykter og blinkers med alle festene intakt.

-senka litt mer foran, skal senke mer bak også.

-fått bytta hjullager bak.

-tatt ut sidevinduene bak og pussa rusta som var der.

-fjerna masse ledninger som ikke var til noe.

-lakkert fjærbeinstaget, dørhåndtaka.

-lagd nytt dumplokk.

-osv osv osv....

Kan legge inn masse bilder i morgen. Chevolvon er også på god vei til å bli klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt bilder av hva som har blitt gjort:

Hulla som skulle sparkles igjen:

1576_DSC01418_1.jpg?t=1204979069

Etter metallspackel, grunning og lakk ble det sånn:

1576_DSC01425_1.jpg?t=1204979171

Montert fronten på nytt. Pussa vekk litt overflaterust under skjermene og lakkert litt. Har også lagt på nytt karosserikitt der hvor det er metall mot metall + bytta alle skruene og lakkert lykterammene svarte for å få det litt mørkere bak grillen:

1576_DSC01430_1.jpg?t=1204979239

Ting på plass i hjørnet sitt igjen. Nylakkere tanker og braketter:

1576_DSC01433_1.jpg?t=1204979467

På andre sida sveisa vi igjen hulla. Det viste seg at Caspar var flink til å sveise så da gjorde han det:

1576_DSC01444_1.jpg?t=1204979553

Etter sparkel, sliping, grunning og lakk:

1576_DSC01448_1.jpg?t=1204979631

Alt på plass. Har lagt opp ledningene ganske mye lurere enn det var. Selvom det ikke ser sånn ut:

1576_DSC01458_1.jpg?t=1204979691

Lagde meg nytt dumplokk til miniturboen min:

1576_DSC01453_1.jpg?t=1204979785

Så var det forstillinga sin tur. Alt ble slipt ned og spraya med brunox før jeg malte det med gun metal grey Hammerite:

1576_DSC01459_1.jpg?t=1204979859

Sånn blei det til slutt. Nymalte bærearmer, fjærbein, stabstag, stabstag fester og bremseskjold. Nylakkerte kalippere, nye foringer til stabstaget, masse nye skruer og muttere, nye bærekuler, nye tannstangmansjetter, stålomspunnede bremseslanger og nye bremserør på tvers foran + litt mere senk:

1576_DSC01496_1.jpg?t=1204980003

Bremserøra og slangene satt så godt fast at de måtte kappes av på fjærbeinet, det måtte de også på den saken her. Men den var også rusta fast så jeg måtte kappe skrua med vinkelsliper.

For å feste braketten igjen gjorde jeg sånn her, med skrue og mutter:

1576_DSC01482_1.jpg?t=1204980936

Sånn ser det ut når vi er godt i gang:

1576_DSC01490_1.jpg?t=1204980624

Ble flott høyde på den nå, mangler 2 runder foran:

1576_DSC01502_1.jpg?t=1204980666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer bilder:

Prøvde å skjære ut fronruta med kniv. Måtte ha den ut pga rust under lista. Det gikk ikke så bra. Sprakk oppi hjørnet, så da gjorde vi sånn her:

DSC01507.jpg?t=1204981132

Nå er bilen på besøk hos Scrat for litt rustsveising. Fikk kjøre-hjelp av gubben til kusina mi mot at jeg bytter vannpumpe på 940n hans. Ser bra ut det her:

DSC01512.jpg?t=1204981224

Fikk skjært ut en bit av gulvet på en ganske så rustfri 91mod 240 som lå på skroten i Hønefoss:

DSC01513.jpg?t=1204981411

Den skal sveises inn her:

DSC01310.jpg?t=1204981542

Hva sier dere? Har der troa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba:jackinbox:

Du er flink og står på ser jeg, må få samla alle 240ft byggverkene på div treff til sommern:)

Men virker som du er ganske plaget av rust på øsa di, synd mtp at hele bilen var nylakkert når du fikk den...

Ellers, keep up the good work:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau. Viste seg å være en del rust på kjerra :(

Men når jeg er ferdig kan jeg med hånda på hjertet si at den er rustfri.

All rusta som har vært er:

-dørstokken bak.

-et lite hull i gulvet foran rett ved clutchen.

-de bakre festene til forsetene.

-hulla til lista på kanalen hadde begynt å utvide seg litt.

-hjørnet på førerdøra var nesten borte.

-lite hull på innsida av hjulbua bak.

-under alle dørhengsla.

-under frontruta, rett ved vindusviskern.

Har nok mye med at den har gått som taxi.

Er ikke så mye jeg kan gjøre med bilen nå, siden den er hos Scrat.

I dag har jeg lakkert dørhåndtaka og radiatorfestene + lagd feste til elvifte-sikringsholdern fra v70 som jeg fant på skroten.

Satser på lakkering neste helg. Gleder meg helt sinnsykt til å få den klar. Skal bli så gött å sette seg inn og kjøre en liten runde :)

Fikk melding fra magic man om at Getrag-adaptern min er klar også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det til og med var to hull ved pedalene. Et stort og et lite. Og så har den jo en ganske shady reparasjon på ene balja da.

Er det ikke noe muffens med høyre bakdøra di også? Hadde vel sprekt i hengselfestet fordi boltene ikke var stramma ordentlig? Eller blander jeg med en annen volvo nå?

Fint med strøken bil blir det ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider