Gå til innhold

Hvilken kobling er dette, og hvor får man kjøpt det? (turbo)

Ranger emnet

Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

Driver med bytte av turbo på en bil nå om dagene. Alt har gått bra helt til det kom til turen for olja til turboen. Orginalt sitter det en liten banjo der, men den passer ikke i den nye turboen. Det er en slik kobling som det sitter en mutter med gjenger løst på røret og røret er konet i enden om dere skjønner. Er på jobb nå, men skal få ut bilder når jeg kommer hjem i kveld. Er ca 12mm tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du kan gjøre er og ha an 12 kobling på blokka og kjøre stålomspunned slang.

AN12 er jo alt for stort til å være tur ihvertfall, du tenker vel på retur du nå... På tur til turbo ere vanlig å ha AN3-4...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen. På orginal turboen så sitter det en liten banjo kobling her, men på denne så er det samme kobling som i andre enden på orginal røret som vist på bilde under.

DSC02053.jpg

...denne passe dog ikke heller nedi hullet på turboen, tror det er annen stigning på gjengene i turboen.

DSC02052.jpg

Men viss jeg skal ha AN3-4 på turen, trenger jeg bare en overgang eller er det AN kobling som er her fra før??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men på tess, så heter AN koplingene JIC. Jeg gikk i allefall å spurte etter en AN10 kopling og de skjønte ikke bæret, men den het JIC i hydraulikk sammenheng.

Hva er det for en turbo a?

Mitsu'ene har vel metriske gjenger og garett bruker vel en del tomme?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider