Skody Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Dette har jeg gjort mange ganger. Så lenge bilen er lovelig momset inn i Norge, og du har dokumentasjon på dette, så er det bare og levere den til offentlig godkjent oppsamlingsplass for bilvrak. Der jeg har levert mine Svenske biler har dem ikke tatt 5 øre en gang. Hvis du ikke skrøner nå tror jeg at du har blitt lurt! For har du momset inn en hel og mer eller mindre komplett bil til Norge har du også betalt norsk vrakpant. Og da har noen bløffa deg for 1.300+200kr. :respect Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Hvis du ikke skrøner nå tror jeg at du har blitt lurt! For har du momset inn en hel og mer eller mindre komplett bil til Norge har du også betalt norsk vrakpant. Og da har noen bløffa deg for 1.300+200kr. :respect Vrakpanten betaler du først når bilen skal registreres på norske skilter. Når du tar en bil over grensa, så betaler du bare moms på kjøpesummen. Hvis du skal ha norske skilter på bilen, så må du innom ditt lokale tollsted, og fortolle bilen, betale vrakpant, vising på trafikk stasjon osv. Skal du kjøpe en bil i utlandet som delebil, betaler du KUNN MOMS AV KJØPESUMMEN PÅ GRENSA......... Dette har jeg gjort 3 ganger, så dette vet jeg. Se her hvis fortsatt i tvil : Internett - Tollvesenet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 trenger ikke være momset inn engang Hvis bilen ikke er momset, så må den momses før den lovelig kan presses i norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nifty Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 bor du i bergen, så dump den utafor FSG i lønningen. ligger like ved flesland parkering. Siter BMW e36 320i - 92 Mod [x]Corrado G-60 - 89 Mod [x]BMW E30 323i -85 Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Har selv kjøpt flere delebiler over grensa som har blitt hugget. vrakpant betales ikke før en skal registrere bilen. På den grådige lokalskroten her så krevde de penger for å ta imot bilen,så da ble den delt i noen biter og levert til gjennvinning hos det lokale gjenbrukstorget istedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Har selv kjøpt flere delebiler over grensa som har blitt hugget. vrakpant betales ikke før en skal registrere bilen. På den grådige lokalskroten her så krevde de penger for å ta imot bilen,så da ble den delt i noen biter og levert til gjennvinning hos det lokale gjenbrukstorget istedet. Jeg har aldrig betalt noe vrakpant for noen bil jeg har tatt inn. Mye penger forlangte dem ? Stokstad A/S i Oslo forlangte null og niks, så lenge jeg viste kvitering på at bilen var momset inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Am Muscle Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 Bilen er ikke momset så dumper den nok bare på lønningen ja:lol: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 lovlig presset? he he, hørt det og. Høggeri får betalt for antall kg stål uavhengig om det er presset karosseri stål eller annet stål. uavhengig om det er tysk, russisk, engelsk, zimbabwisk etc etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 lovlig presset? he he, hørt det og.Høggeri får betalt for antall kg stål uavhengig om det er presset karosseri stål eller annet stål. uavhengig om det er tysk, russisk, engelsk, zimbabwisk etc etc. Ja vel. Så vis du stjeler en bil i eks. Stocholm, smugler den over grensa, slakter den, og får ett norsk høggeri til og presse den, uten spørsmål, ingen ting, bare presser den og får kg prisen for den. Er den lovlig skrotet i norge da liksom ? Vet at dette var veldig satt på spissen, men en bil må være momset eller tollet inn for og bli presset på ett norsk høggeri. Høggerier som gjør dette uten att dette er gjort, kan få store problemer. Noen høggerier tar penger for og presse biler som er kun momset, noen gjør det ikke. Er bilen tollet, så er bilen som norsk og regne, så da får du jo vrakpant som en hvilken som helst norsk reg. bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.