Gå til innhold

Bytte drivknuter

Ranger emnet


EscortSi1,8

Anbefalte innlegg

Noen som har byttet drivknuter på en 90-95 Escort? Involverer det mye svette, banning, fikling, evt tunge redskaper eller "egentilpassede" løsninger (kapping, sveising etc...), eller er det en forholdsvis streit jobb? Har på følelsen at problemet blir å få ut låseringene på de gamle knutene... Noen erfaringer?

 

Hva er forresten den knatringen man hører når drivknuten begynner å bli slitt? Er det sporene som glipper, eller dritt som ligger inni knuten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slitte kuler og skåler inni knuten. Kan også være tilklumpet fett, om drivleddet har ligget tett mot eksosanlegget. Men da helst indre knute.

Du må av med dekket :p

skru løs senterbolten/mutter,

bank ut bærekule,

trekk ut drivleddet.

bank ut leddet fra akslingen. sett i nytt og monter i omvent rekkefølge.

 

Dette er jo rent teoretisk, da i praksisen er det mye rust, ting sitter fast. etc etc.

alt med forbehold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår