Gå til innhold

Motorvask

Ranger emnet

Matchbox 4

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode ideer på hvordan gjøre hele motor rommet og motoren ren. Uten og ta ut motoren da smart asses. ;)

Kan man spyle med høytrykksspyler osv? noen gode vaske midler? Holder ikke med omo color liksom

:thumb

And thats the way the cockie crumbles.

RIDES:

Golf GTI 99 MOD

SsangYoung Rexton 07 MOD

Ford Mustang 67 HardTop Shelby optikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikkje hva motor du har, eg har en tdi motor, denne vasker eg innimellom, eg bruker sabilex avfetting og svamp på deksler osv, da blir de blanke å fine, på selve motoren så spyler eg med høytrykk på shell stasjonen her, der har de slik vask selv greie.. sabilex og høytrykk så blir det bra, men er det en bensin motor så har du mer å tenke på. du har vel da en fordeler som ikkje bør få vann, pluss tennkabler osv.. men er bare å dekke inn slike ting, dynamo har heller ikkje for godt av for mye vann,. De selger også spesial avfetting/vaskemidler til motor, men eg har aldri hatt behov for disse dyre kjemikaliene.

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta av dekselet før du skal ta motorvask..så du får mer motor å vaske..:D

du må passe på at den ikke er varm, slik at du kan spraye på motorvask/cleaner på de stedene du vil vaske.. går greit med høytrykksvask så lenge du ikke står 2cm unna men stråla;)

men vær obs på å dekke til alt elektrisk som KAN få vann i seg med plastikkpose eller lignende..

skål folkens, nå er det straks julebord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt mer skånsom metode er å bruke det avfettningsmiddelet du vil og spraye det på,la det stå litt også bruker du en børste som ikke er så altfor stor og gnikker litt her og der. når det er gjort heller du noen bøtter me VARMT vann over. har du tilgang til trykkluft blåser du med trykkluft pistol litt rundt om kring før du starter motor- Pass på de tingene som er nevnt over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider